Pazartesi , 14 Mayıs 2018
Home / YAZARLAR / UMUT TOSUNLAR / 2018 yılı inşaat sektörü için zor geçecek!

2018 yılı inşaat sektörü için zor geçecek!

Geride bıraktığımız son 2 yılda (2016–2017) gayrimenkul satışlarının birbirine yakın bir seyir izlediğini görüyoruz. 2016 yılının ikinci yarısında itibaren ağırlığı giderek artan ekonomik sıkıntıların aynı seyirde devam etmesi durumunda, 2018 yılında beklenilen satış rakamlarının yakalanması bir hayli zor. Sektörün sene başından beri içinde bulunduğu durum, inşaat şirketlerinin istemediği mali verilere sahne oluyor.
Döviz kurlarının önlenemez yükselişi, yurt içi ve yurt dışındaki siyasi çalkantılar derken ülke ekonomisinin lokomotifi durumunda olan inşaat sektöründeki sıkıntılar ortaya çıkmaya başladı. Tabi bu durumun oluşmasında ülke insanının önünü net olarak görememesinin de etkisi büyük. Haziran ayında yapılacak erken seçimler sektörün önünün açılması için önemli. Hükümetin seçim öncesi krizi minimum seviyelere çekme çalışmaları yeniden hız kazandı. Tapu harçlarının %4’den %3’e çekilmesi, KDV oranında yapılan 10 puanlık indirim derken, son olarak -ki en önemlisi- banka kredi faiz oranlarının tekrar bir puanın altına inecek olması sevindirici gelişmeler.
Her projenin hedef kitlesi farklı olduğu için doğru projelerin üretilememesi, pazarlama alanındaki eksiklikler, istenilen satış sayılarının elde edilememesini doğuruyor. Şu anda şirketlerin elinde yaklaşık olarak 650.000 civarı konut stoğu bulunuyor. 2018 yılında bitecek projelerini de katarsak arz-talep ekseninde işler istenildiği gibi durmuyor.
Sıkıntıların bir başka boyutu, konut ihtiyacına uygun projelerin üretilememesi. İnşaat şirketlerinin pazarlama ve ihtiyaca yönelik gereksinim araştırmalarının çok yetersiz kalması bu sorunun çözümünü zorlaştırıyor. Pazarlamaya ciddi bir bütçe ayrılmayıp, ağırlık verilmediği için doğru hedef kitlesine ulaşmakta zorluk çekiliyor.
Tüm bunların yanında, daha önceleri de belirttiğim gibi yetersiz satış ekipleri, firmaların hatalarının en önemli ayaklarından birini oluşturuyor. Yeterli eğitim bütçesi oluşturulmaması ve şirket içi sirkülasyonların çok fazla olduğu satış ekipleri inşaat şirketlerinin baş ağrıtan noktası. Tabi bunu şirket yönetim kurullarının yanlış satış politikalarının doğurduğunu belirtmekte fayda var.
Yukarıdaki başlıca sorunları görüp, stratejilerini buna göre planlayan şirketlerin hız kazanacağı, geçmişten gelen alışkanlıklarını değiştirmeyen firmaların ise çok zorlanacağı bir yıl kapımızı çalmak üzere. Ona göre sıkı giyinin!

About gizem

Sonraki Haber

Satış Ekibiniz Müşterilerinizi Ne Kadar İyi Tanıyor?

Sözü çok fazla uzatan ya da anlatılmak istenilen durumu dolaylı yollarla anlatmaya çalışan bir yapım …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir