Türkiye'nin sınır bölgeleri hakkında merak edilen konular arasında Ipsala Sınır Kapısı ön planda. Peki, İpsala Sınır Kapısı hangi ilde? İpsala hangi ülke ile sınır kapımızdır? İşte vatandaşların araştırdığı detaylar...

İpsala hangi ülke ile sınır kapımızdır?

İpsala Sınır Kapısı, Türkiye ile Yunanistan arasındaki kara yolunun geçtiği ve gümrük işlemlerinin gerçekleştirildiği bir noktadır. E-25 kara yolu üzerinde konumlanan bu sınır kapısı, İpsala ilçesinde bulunmaktadır ve İpsala Köprüsü'nün yanında yer alır. İnşaatına 1956 yılında başlanan ve 10 Temmuz 1961'de hizmete açılan bu kapı, 11,000 metrekarelik bir alana sahiptir.

İpsala Sınır Kapısı hangi ilde?

Edirne'nin Kapıkule'den sonraki en büyük sınır kapısı olan İpsala, özellikle Güney Avrupa'da çalışan Türk vatandaşları tarafından tercih edilmektedir. Ayrıca tır taşımacılığında da büyük öneme sahiptir.

İpsala Sınır Kapısı 24 saat açık mı?

İpsala Sınır Kapısı, Yunanistan'ın Kipi Gümrüğü'nün karşısında yer alan ve Yunanistan ile Türkiye arasında tek olan hem yolcu hem de ticari araç giriş çıkış işlemlerinin yapıldığı bir sınır kapısıdır. 24 saat boyunca dört gruplu bir vardiya sistemiyle hizmet vermektedir.

İpsala Sınır Kapısı'ndan kaç araç geçmektedir?

2001 yılı verilerine göre, İpsala Gümrüğü'nden 1 milyon yolcu giriş çıkış yapmıştır. Aynı yıl içinde gelen araç sayısı 140.574 iken, çıkan araç sayısı ise 149.000'dir. 2023 yılı boyunca, İpsala Sınır Kapısı'ndan toplamda 188,517 tır geçiş yapmıştır.

İpsala Sınır Kapısı'nın özellikleri nelerdir?

2002 yılı Eylül ayında, 105,000 metrekarelik yeni bir tesis alanına taşınan İpsala Gümrüğü, modern bir yapıya sahiptir. Bu yeni tesis, 5 giriş ve 5 çıkışa sahip olup, Yap-İşlet-Devret modeliyle 5,5 ay gibi kısa bir sürede inşa edilmiştir. Toplam maliyeti yaklaşık 5 milyon dolar olan bu gümrük, Türkiye'nin modern sınır kapılarından biridir.

İpsala Sınır Kapısı'ndan tüm araçlar geçer mi?

23.03.2006 tarihli 2006/11 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca kara sınır kapılarında ithalat ve ihracat işlemleri durdurulmuş olup, sadece transit ve yolcu işlemleri yapılmaktadır. Karayolu transit işlemlerinde TIR Karnesi veya NCTS ortamında üretilen transit refakat belgeleri (TR, T1, T2 modülü ile ortak transit işlemleri) kapsamında yurt dışından gelip üçüncü bir ülkeye Türkiye Gümrük Bölgesi üzerinden geçiş yapan araçlarla ithalat maksadıyla gelen eşyanın bir iç gümrük idaresine sevk giriş işlemleri yapılmaktadır. Ayrıca ticari araç geçişleri ile ilgili olarak bir iç gümrük idaresinden yurt dışı varışlı olarak sevk edilen ihracat eşyasının Türkiye Gümrük Bölgesinden son çıkış işlemleri yapılmaktadır. Transit rejimi kapsamında verilen beyanların sarı hat/kırmızı hat kriterleri ile muayene edilerek denetlenmesi işlemleri gerçekleştirilmekte olup, bitki sağlığı ve insan sağlığı mevzuatlarına uygun olmayan eşyaların kontrolü için saha içinde bulunan görevli birimlere yönlendirilerek kontrol ve denetim işlemleri yapılmaktadır.

Yolcu işlemlerinde, binek otomobil veya yolcu otobüsleri ile gelen ve giden yolcuların Emniyet birimlerince yapılan pasaport işlemlerinden sonra 4458 sayılı Gümrük Kanunu ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamında araçlarının tescil işlemleri ile araç ve beraberlerinde getirdikleri gümrüğe tabi eşyalarının kontrol işlemleri tamamlanarak Türkiye Gümrük Bölgesi içine veya dışına giriş çıkışları sağlanmaktadır.

Kaynak: Haber Merkezi