Home / YAZARLAR / UMUT TOSUNLAR / Proje Satışlarında Pazarlamanın Önemi

Proje Satışlarında Pazarlamanın Önemi

Günümüz iş hayatında inovasyonun önemini tekrar tekrar belirtmeye gerek yok. (ilerleyen dönemlerde inovasyon başlı başına bir yazı konusu olacak) Günümüz iş hayatında farkındalık yaratmadan başarılı olmak ya da ön plana çıkmak gibi bir durum söz konusu değil. Bu her sektör için geçerli bir öngörü. Bu haftaki konumuz inşaat ve proje geliştirme olduğuna göre olaya kendi penceremizden bakmak lazım.

Pazarlamanın temel kuralından başlayalım, neydi temel kural? “ürünü ya da hizmeti müşterilerimize olabildiğince basit ve doğru anlatabilmek” İşin bu boyutu yaptığımız işin önemli başlangıç taşlarının başında geliyor. Tüm inşaat projelerinde müşteri ile şirket arasındaki uzun sürelere dayalı oluşacak güven olgusunun başlangıç aşamasında, elimizdeki ürüne her yönüyle hakimiyet, müşteri gözündeki en önemli güven olgusuna çıkan bir davranıştır.

Bizim yarattığımız markanın insanların aklında yer etmesi ya da logomuzun hafızalara yerleşmesi marka bilinirliği açısında izlenmesi gereken ilk yol. Ondan sonra akıllarda oluşan marka algısının ilerleyen dönemlerde ortaya koyduğumuz performanslarla ilişkili olacağını belirtmek gerek. Marka algımız ne kadar üzerinde konuşulur bir konu olmaya başlamışsa, bunun getireceği pozitif ya da negatif veriler kendini çok kısa sürede gösterirler.

İnsanların ihtiyaçlarına cevap verebilmek, akıllarındaki taleplerini karşılayabilmek bir şirketin pazarlama ayağındaki en kritik noktasıdır. Devamlı yurt dışından misafirleri gelen, gelen misafirleri havalimanından alıp, oturulan siteye kadar getiren bir servis hizmeti sizin projenizin havalimanını sık kullanan insanlar arasında yayılmasına ve projenizin ufak bir ayrıntı ile ön plana çıkmasına neden olur. Bu hikaye de ki servis hizmeti, proje satışında farkındalık yaratma adına güzel bir pazarlama örneğidir.

Fikirlerine önem verdiğim ve yazılarını dikkatle okuduğum Seth Godin’in çok sık kullandığı bir cümle vardır; “tüketicilere kendilerini değerli hissettirebilmek” Yapmak istediğimiz satışların, geliştirdiğimiz pazarlama stratejilerinin temel dayanağını anlatan en güzel cümle. Bunun için ne iş yaparsak yapalım, ihtiyaca yönelik yapacağımız ufak dokunuşlarla ön plana çıkmak, projemizi belli bir başarı noktasına ulaştırmak inşaat sektöründe pazarlamanın öneminin giderek artmasına yol açan reel bir düşüncedir.

About gizem

Sonraki Haber

Verimlilik planlarınızı düzenleyin

Merhabalar, bundan böyle her hafta iş hayatı ve kişisel gelişim yazılarım ile sizlerle Yeni Bakış …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir