Interfresh Fuarı'nı düzenleyen Antexpo Fuarcılık Genel Müdürü Murat Özer, 26-28 Eylül’de Fuarİzmir’de düzenlenecek fuarla Türkiye’nin Rusya, Orta Asya ve Avrupa'dan Afrika'ya kadar uzanan pazarlara ideal bir geçiş noktası olarak hizmet verdiğinin altını çizdi. Bu yıl fuarın 2 kattan bir büyüme yaşadığını vurgulayan Özer, “Bu yıl yaş ürünlerin yanı sıra kurutulmuş, dondurulmuş ve konserve ürünlerle birlikte meyve ve sebze suları ile sosları içeren çeşitlerimiz oldu. Bu çeşitlilikle birlikte Interfresh'in önceki yıllardan daha fazla ilgi göreceğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.  

Whatsapp Image 2024 07 11 At 10.45.26

44 ülke geliyor

Yaş, kurutulmuş meyve ve sebzeler, dondurulmuş ürünler, konserve ürünler ve çeşitli meyve ve sebze suları ile bu ürünlerden yapılan sosların yanı sıra fuarda lojistik, ambalaj, depolama ve yeni teknolojilere özel bölümler olacağı bilgisini veren Özer şöyle devam etti: “Geçen yıl 44 ülkeden 2.145 alıcıyı ağırladık. Bu yıl, 55 ülkeyi temsil eden alıcılar ve 30'dan fazla zincir market temsilcisi fuara katılım sağlayacağını onayladı, bu da meyve ve sebze endüstrisi için önemli bir ticaret platformu olan Interfresh'e küresel ilginin arttığını gösteriyor."

Whatsapp Image 2024 07 11 At 10.45.28

“Birinci sınıf olduk”

Interfresh Eurasi Fuarı’nın Ortadoğu'dan gelen katılımcılar için de popülerlik kazandığı bilgisini veren Özer, “Çeşitli ülkelerden, Orta Doğu ülkeleri de dahil olmak üzere, kendi pavilyonlarına sahip olan firmalara gururla ev sahipliği yapacağız. Bu çeşitlilik, Interfresh'in Türk malzemelerinin yanı sıra egzotik meyveler ve tanınmış uluslararası markaların, yenilikçi makineleri ile global bir platform olarak statüsünü pekiştirdiğini gösteriyor. Bugün itibariyle 10’dan fazla ülkeden katılımcılarımız var. Yıllardır devam eden başarılı fuarımız sayesinde Interfresh, meyve ve sebzelerin sergilendiği birinci sınıf bir platforma dönüştü" ifadelerini kullandı.

‘Doğrudan uçuş’ farkı 

Interfresh Eurasia'da ürünlerini tanıtmak isteyenler için birçok avantaj olduğunu sözlerine ekleyen Özer, “Türkiye'nin Asya ve Avrupa'nın kesişim noktasındaki benzersiz coğrafi konumu, katılımcılar için eşsiz fırsatlar sunuyor. 117 ülkeye vizesiz erişim imkanı ve Türk Hava Yolları'nın 120'den fazla ülkeye direkt uçuşlarıyla, Türkiye; Rusya, Orta Asya, Avrupa ve Afrika'ya uzanan pazarlar için ideal bir geçiş noktası olarak hizmet veriyor” şeklinde konuştu.

Kaynak: Murat Ervin