Türkiye dünyanın gıda ambarı olarak, ABD pazarındaki ihracatını artırma hedefi doğrultusunda önemli adımlar atmaya devam ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri tarafından ABD’ye gıda ihracatını artırmak amacıyla 5 yıldır yürütülen Turkish Tastes TURQUALITY Projesi kapsamında Amerikalı şefler Reimund Pitz ve Jay Marshall, Türkiye’ye gelerek lezzet duraklarını ziyaret etti ve Yaşar Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileriyle mutfağa girdi.
Ticarileşme aşaması
Yaşar Üniversitesi'nde düzenlenen etkinlikte konuşan Turkish Tastes Ambassador ve Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel, Turkish Tastes Projesi’nin ikinci fazına geçildiğini belirtti. Gürel, Akdeniz mutfağının sunduğu Türk ürünlerinin ABD pazarında ticarileşme aşamasına geldiğini vurgulayarak, Amerikalı şeflere, ne yemek yaparlarsa, Türk ürünlerini kullanarak yapmaları çağrısında bulundu.
Büyük katkısı oldu
Gürel, 2018 yılında ABD’ye 708 milyon dolar olan gıda ihracatının, 2023 yılı sonunda 1 milyar 712 milyon dolara ulaştığını belirtti ve bu başarıda Turkish Tastes projesinin büyük katkısı olduğunu ifade etti. Proje kapsamında Türk kekiği, zeytinyağı, kuru meyveler ve balık gibi pek çok ürün Amerikalı tüketicilerin sofrasına ulaşıyor.
Balık ihracatı hız kazandı
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, ABD’ye Türk somonu, levrek ve çipura ihracatının hız kazandığını belirtti. Levrek ve çipurada, Avrupa birincisi olduklarını kaydeden Girit, ABD pazarında da bu ürünlerin öne çıktığını ve taze balık ihracatının Türk Hava Yolları Kargo ile hız kazandığını söyledi. Girit ayrıca, protein esaslı beslenmenin sağlığa faydalarını vurgulayarak, Türkiye’nin dünya protein açığını kapatmada önemli bir rol oynadığını kaydetti.
Menü hazırlandı
Etkinlikte, Yaşar Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Amerikalı şeflerle birlikte Türk lezzetlerinden oluşan bir menü hazırladı. Menünün dikkat çeken lezzetleri arasında Levrek Ballotine, Fındıklı Adaçaylı Buğday Risotto ve İncirli Strudel yer aldı. Etkinliğe Yaşar Üniversitesi ve Ege İhracatçı Birlikleri’nden üst düzey yöneticiler katılarak, Türk mutfağının ABD pazarındaki geleceği üzerine değerlendirmelerde bulundular.