İngiltere’nin Milton Keynes şehrinde kurulan girişim Envisics, 2018 yılından bu yana AR-HUD (Augmented Reality Head-up Display), yani artırılmış gerçeklik destekli holografik görüntü teknolojileri üzerinde çalışıyor. Otomobiller için geliştirilen teknoloji, araçların ön camında bulunarak sürücülerin yol üzerindeki olası tehlikelerden haberdar olmasını ve basit navigasyon işaretlerini görmesini sağlıyor.
Envisics, mart ayında Hyundai Mobis’ten 50 milyon dolar yatırım almıştı. Mart ayından bu yana da M&G Investments ve InMotion Ventures gibi yatırım firmalarından kalan 50 milyon doları alarak Seri C turunu tamamlamış oldu.
Yatırımların ardından, 6 yıldır üzerinde çalıştığı holografik sistemlerin satışına başlamayı planlayan Envisics, geçtiğimiz yıl General Motors ile partnerlik imzalamıştı. Önümüzdeki yıl General Motors tarafından piyasaya sürülecek elektrikli Cadillac Lyriq modelinin holografik ön cam teknolojisine sahip olacağı söyleniyor.
Envisics’in holografik görüntü teknolojileri sadece otomotiv sektörünü ilgilendirmiyor. Gereken modifikasyonlar yapıldığında holografik görüntü teknolojileri farklı sektörlere de dahil olabiliyor. Panasonic, otomotiv sektörünün bir parçası olmamasına rağmen 2021 yılındaki partnerliklerinden bu yana Envisics’in teknolojilerinden faydalandığı biliniyor.