Konya'nın Meram ilçesi Lalebahçe Mahallesinde yaşayan Mehmet Koptagel, çocukları için internet üzerinden sipariş ettiği bilgisayar yerine tıraş makinesiyle karşılaşınca hayatının şokunu yaşadı. 15 Haziran Cumartesi günü çocuklarının ders çalışması için 9 bin 749 lira ödeyerek bir alışveriş sitesinden bilgisayar siparişi veren Koptagel, bir hafta sonra gelen kargo paketini açtığında büyük bir hayal kırıklığına uğradı.

Beklenmeyen Bir Paket

Siparişini tamamladıktan sonra büyük bir heyecanla kargonun gelmesini bekleyen Mehmet Koptagel ve çocukları, gelen paketi açtıklarında bilgisayar yerine bir tıraş makinesi ile karşılaştı. Yaşadıkları şaşkınlık ve hayal kırıklığını anlatan Koptagel, “Normal kutu geldikten sonra videosunu çekerek açtık ve içinden tıraş makinesi çıktı. Çocuklar bu durumu hayretle karşıladı. Beklenmedik bir durumdu,” dedi.

İade Sürecinde Karşılaşılan Zorluklar

Mehmet Koptagel, tıraş makinesini iade etmek ve doğru ürünü almak için alışveriş sitesiyle iletişime geçti. Ancak, satıcı ürünü iade olarak kabul etmeyerek talebini reddetti. Durum karşısında şaşkına dönen Koptagel, “İnternet sitesi üzerinden çocuklarıma karne hediyesi olarak dizüstü bilgisayar almıştım, gelen ürün ise maalesef tıraş makinesi gönderildi. Ben ürünü iade olarak gönderdim, satıcı ürünü iade olarak kabul etmedi, ret etti. Alışveriş sitesiyle görüşüp tekrar ürünü göndereceğimi söyledim ve ürünü tekrar gönderdim. Aynı ürün bana geri gönderildi,” ifadelerini kullandı.

Hukuki Süreç Başlatılacak

Siparişini doğru bir şekilde alamayan ve satıcıyla iletişim kuramayan Koptagel, yaşadığı mağduriyetin çözülmesi için hukuki yollara başvuracağını belirtti. “Satıcı ile hiçbir şekilde iletişim kuramıyorum, maillerime cevap vermiyor. Bunun yanında bu satıcının büyük bir firmanın ismini kullanarak bu işi yapması hayal kırıklığına neden oldu. Türkiye genelinde yaygın olan bir firmanın kutusunu, hatta koli bandını bile kullanarak yaptılar. Hakkımızı hukuki yoldan aramaya kadar gideceğiz,” dedi.

Mağduriyetin Sonuçları

Yaşadığı olayın çözülmesini isteyen Mehmet Koptagel, bu süreçte yalnız olmadığını ve benzer durumlarla karşılaşan başka mağdurların da olduğunu dile getirdi. Koptagel, yetkililerden ve alışveriş sitesinden bu tür sorunların çözülmesi için daha etkili bir çalışma yapılmasını bekliyor.

Kaynak: İHA