İzmir

Dünyanın "100 marka şehri" belli oldu: İzmir kaçıncı sırada?

Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in "City Index 2024" araştırması ile bu yılın en iyi 100 marka şehri belirlendi. İstanbul, Antalya ve İzmir bu prestijli listede yer aldı

Abone Ol

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, 100 dünya şehri sıralamasının belirlendiği ankete Türkiye’nin yanı sıra ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya, Kanada, Meksika, Nijerya ve Suudi Arabistan'dan toplam 15 bin kişi katıldı.

Araştırma, şehirlerin tanınırlık, saygınlık ve tercih edilebilirlik gibi kriterlerinin yanı sıra iş hayatı, yatırım cazibesi, kültür ve miras, bilim ve eğitim, yönetişim, yaşanabilirlik, halk ve değerler ile sürdürülebilirlik gibi 7 ana başlık altında 45 alt başlıkta incelendi.

Londra İlk Sırada

Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da listenin ilk üç sırasında Londra, New York ve Paris yer aldı. Tokyo dördüncü sırada, Dubai beşinci, Singapur altıncı, Los Angeles yedinci, Sydney sekizinci, San Francisco dokuzuncu ve Amsterdam onuncu sırada bulundu.

Genel sıralamada geçen yıl 57. sırada yer alan İstanbul, bu yıl 51. sıraya yükseldi. Antalya 93., İzmir ise 98. sırada yer aldı. Üç büyük şehrin temel başarı sıralaması yapıldığında, tanınmada İstanbul 31., Antalya 95., İzmir ise 100. oldu. Saygınlıkta İstanbul 51., Antalya 93., İzmir ise 97. sırada yer aldı. Tercih edilebilirlik sıralamasında ise İstanbul 62., Antalya 93., İzmir ise 97. oldu.

"Ülke Tanıtımına Şehirler de Dahil Edilmeli"

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırmada turizm merkezleri olarak İstanbul, Antalya ve İzmir’in yer almasının önemine dikkat çekerek, "Sadece tarihin, doğanın bahşettiği üstünlük ve nimetler sayesinde İstanbul'un belli bir sırada yer alması doğal. O, bir dünya şehri ancak şehir markasının yönetilerek küresel sıralamada daha üst yerlere gelmesi gerekiyor. Örneğin yaklaşık 5 milyar kişinin dahil olduğu internet ve dijital dünyada şehrin mevcudiyeti güçlendirilebilir ve 'bilinme', 'tanınma' özelliklerinde rakipleriyle boy ölçüşebilir." ifadelerini kullandı.

İlgüner, Antalya'nın turizm yatırımları ve merkezi yönetim tarafından yürütülen tanıtım çalışmalarıyla dikkat çektiğini belirterek, İzmir’in de listede yer almasının önemine vurgu yaptı. İlgüner, "Ülke tanıtım çalışmalarına şehirlerin dahil edilmesinin önemi her geçen gün biraz daha anlaşılırken bu anlayış ve gelişmenin ülkemiz için de geçerli olması beklenmelidir." şeklinde konuştu.

"City Index 2024" Araştırmasının İlk 10 Şehri:

  1. Londra (Birleşik Krallık) - 90,9
  2. New York (ABD) - 89,8
  3. Paris (Fransa) - 87,8
  4. Tokyo (Japonya) - 86,8
  5. Dubai (BAE) - 86
  6. Singapur (Singapur) - 85,4
  7. Los Angeles (ABD) - 85
  8. Sydney (Avustralya) - 83,7
  9. San Francisco (ABD) - 82,9
  10. Amsterdam (Hollanda) - 82,1