e-devlet şifresi, vatandaşlarımızın devlet hizmetlerine kolay erişimini sağlamak amacıyla önemli bir araç haline geldi. Bu şifre sayesinde, devletin sunduğu hizmetlere hızlı, güvenli ve kesintisiz bir şekilde erişebiliyoruz. Geleneksel devlet anlayışının yerine geçerek, bürokratik süreçleri azaltan ve herkesin devlet kurumlarıyla iletişim kurmasını kolaylaştıran bir sistem olarak e-devlet, bilgi ve iletişim teknolojilerinin gücünü kullanıyor. Peki, e-Devlet şifresi nereden alınır? 18 yaşından küçükler e-Devlet şifresi alabilir mi? İşte detaylat...

e-Devlet Nedir?

e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. Bu sayede, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir.

e-Devlet şifresi nereden alınır?

e-Devlet kullanabilmek için şifre almak gerekiyor. Şahsen başvuru yaparak, T.C. Kimlik numarası olan bir kimlik belgesiyle (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport, ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, geçerli çalışma izin kartı gibi) PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden şifre alınabiliyor. Ayrıca, üzerinde "e-Devlet Kapısı şifresi almaya yetkilidir" ibaresi bulunan vekalet ya da ilgili adli birimlerce temin edilmiş vesayet belgesiyle de PTT şubelerinden şifre alınabiliyor.

18 yaşından küçükler e-Devlet şifresi alabilir mi?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır) başvuru yaptıklarında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar haricinde başkaları adına şifre alınması mümkün değildir.

e-Devlet Kapısı Nedir?

Farklı kurumlar tarafından, farklı kanallar aracılığıyla verilen e-Devlet Hizmetlerinin, tek noktadan güvenli ve kesintisiz bir şekilde sunulduğu elektronik platformdur.

e-Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır?

Bir web tarayıcı veya mobil uygulama üzerinden kişisel bilgilere erişim veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza, mobil imza, internet bankacılığı ve TC Kimlik kartı gibi kimlik doğrulama araçlarıyla kullanılmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetleri aynı adresten (www.turkiye.gov.tr) alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.

Entegre Hizmet Nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısında entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla (şifre, elektronik imza, mobil imza) erişilebilen hizmetlerdir.

Kimlik Doğrulama Nedir?

Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. e-Devlet Kapısında, kimlik doğrulama için aşağıda belirtilen yöntemler kullanılmaktadır.

  • T.C Kimlik numarası ve e-Devlet Şifresi,
  • e-İmza,
  • Mobil imza,
  • T.C. Kimlik Kartı
  • Anlaşmalı Bankaların İnternet Şubesi Şifresi

e-Devlet Kapısından Ne Tür Hizmetler Verilmektedir?

e-Devlet Kapısından sunulan hizmet türleri;

  • Sorgulama Hizmetleri
  • Başvuru Hizmetleri
  • Bütünleşik Hizmetler (Birden fazla kurumun hizmetleri birleştirilerek oluşturulan hizmetler)
  • Belge Üretme Hizmetleri
  • Ödeme Hizmetleri
  • Bilgilendirme Hizmetleri
  • Ödeme Hizmetleri
  • Abonelik Hizmetleri

Ayrıca, kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanabilmektedir.

e-Devlet Kapısının Faydaları Nelerdir?

  • Bilgi iletişiminin hızlanması
  • İşlem süresi ve maliyetlerin azalması
  • 7/24 hizmet verebilme
  • Şeffaflık
  • Hızlı Hizmet ile Artan Memnuniyet
  • Güvenilirlik

e-Devlet Kapısından Engelli Kullanıcılar Yararlanabiliyor mu?

e-Devlet Kapısı, engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Ayrıca, hizmet geliştirme süreçlerinde TSE tarafından belirlenmiş standartlara uygun bir şekilde, engellilerin hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır. Detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

e-Devlet Kapısında Sunulan Hizmetleri Kullanmak İçin Ücret Ödeyecek miyim?

Hizmeti sunan kurumlar tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden kullanılacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Kaynak: HABER MERKEZİ