Bu hedef doğrultusunda, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarlarına yönelik olarak Singapur üzerinden büyümeyi amaçlıyor. Geçtiğimiz hafta Kenya'da Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini tanıtan bir etkinlik gerçekleştiren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, bu hafta dünyanın en önemli reexport merkezlerinden biri olan Singapur'a odaklandı. Singapur, yaklaşık 500 milyonluk bir nüfusa ulaşan, Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN) kurucu ülkelerinden biri olan ve yıllık 1,3 milyar dolarlık su ürünleri ithalatı gerçekleştiren bir ülke olarak öne çıkıyor.

1694589366_WhatsApp_Image_2023_09_11_at_09.07.45

Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Singapur'da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı'na katılarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini tanıttı. Singapur'un dünya genelinde bir ticaret merkezi olarak önemli bir rol oynadığını ve Türk ihracatçılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirtti. Singapur'un iş yapma kolaylığı endeksinde yüksek bir sıraya sahip olduğunu ve güçlü bir hukuk devleti olduğunu vurguladı.

1694589378_WhatsApp_Image_2023_09_11_at_11.35.35__2_

Türkiye'nin Singapur ile ticaret hacmi her geçen yıl artarken, 2022 yılında Türkiye'nin Singapur'a 800 milyon dolarlık ihracat yaptığı ve 473 milyon dolarlık ithalat gerçekleştirdiği bilgisi verildi.

1694589379_WhatsApp_Image_2023_09_11_at_11.35.35

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Singapur'da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı'na 4 firma ile katıldı. Fuar, 40 ülkeden 300'den fazla firmanın yer aldığı önemli bir etkinlikti.

1694589380_WhatsApp_Image_2023_09_12_at_08.11.13

Türkiye'nin Singapur Büyükelçisi Mehmet Burçin Gönenli ve Ticaret Müşaviri Mihriban Esin Arslan da fuarı ziyaret ederek Türk ihracatçılarına destek verdiler.

Kaynak: Haber Merkezi