Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran’ın "Periferik İntravenöz Kateterizasyon Becerisinin Geliştirilmesinde Video-Özçekim ve Gösterim Yöntemlerinin Etkisinin Karşılaştırılması" başlıklı projesi, TÜBİTAK tarafından desteklenmeye layık görüldü. Bu proje kapsamında, ebelik öğrencileri video özçekim yöntemiyle ebelik uygulamalarını test ederek pratik yapma imkanı bulacak.

Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, projeyi yürüten ekibi makamında kabul ederek tebriklerini iletti. Prof. Dr. Budak, sağlık bilimleri alanında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasının, eğitimin kalıcılığını artırmada önemli bir role sahip olduğunu, Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran’ın TÜBİTAK tarafından desteklenen bu projesinin, ebelik öğrencilerinin becerilerini video-özçekim yöntemiyle daha kalıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlayacağını vurgulayarak, projede emeği geçen tüm ekibi tebrik etti ve başarı dileğinde bulundu.

Değerlendirme ve eleştiri yapma imkanı

Proje hakkında detaylı bilgi veren Prof. Dr. Nazan Tuna Oran, günümüz öğrencilerinin yoğun teknoloji kullanımına doğmuş olmalarının, üniversitelerdeki eğitim stratejilerinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin önemini artırdığını vurguladı. Prof. Dr. Oran, bilgi ve iletişim teknolojilerinin sunduğu olanakların, hasta bakımı için kritik öneme sahip ve öğrencilere öğretilmesi zor olan psikomotor klinik becerilerin geliştirilmesine yardımcı olabileceğini, bu yöntemler arasında video-özçekimin de yer aldığını belirtti.

Video-özçekim yönteminin projedeki kullanımı hakkında konuşan Prof. Dr. Tuna Oran, öğrencilerin kendilerinin yaptığı uygulamaları videoya kaydetmelerinin, uygulama becerilerinde yeterlilik kazanmada ve bu becerilerin değerlendirilmesinde önemli bir yöntem olduğunu, bu yöntemin, öğrencilere defalarca uygulama yapma ve beceri adımlarını öğrenme fırsatı tanırken, eğitmenler ve öğrenciler için çekilen videolar üzerinden değerlendirme ve eleştiri yapma imkanı da sunduğunu dile getirdi. Prof. Dr. Oran, projede, ebelik öğrencilerinin periferik intravenöz kateterizasyon becerilerini geliştirmede geleneksel gösterim yöntemi ile video özçekim yöntemini karşılaştırmayı amaçladıklarını ifade etti.

Bu yenilikçi yaklaşımın, sağlık bilimleri eğitiminde önemli bir adım olacağı ve öğrencilerin klinik becerilerini geliştirmede etkili olacağı öngörülüyor.

Muhabir: Canan Kaya