Ege Maden İhracatçıları Birliği, 2025 yılı için ihracat ve pazarlama hedeflerini açıkladı. Birlik, sürdürülebilirlik odaklı URGE Projesi’ni hayata geçirirken, ABD’nin Las Vegas kentinden başlayarak birçok ülkeye ticaret heyetleri düzenleyecek.
Pazarlama ve Sürdürülebilirlik Odaklı URGE Projesi
Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, 2025 yılı için yeni bir URGE Projesi başlatacaklarını duyurdu. Projenin odağında firmaların pazarlama becerilerini artırmak, yeşil ve dijital dönüşüm süreçlerini desteklemek ve rekabet güçlerini yükseltmek olduğunu belirten Alimoğlu, “Üyelerimizin sürdürülebilirlik odaklı yurtdışı pazarlama faaliyetleriyle iş bağlantılarını artırmalarını hedefliyoruz” dedi.
Las Vegas’tan Polonya’ya Genişleyen Ticaret Heyetleri
Başkan Alimoğlu, 27-30 Ocak 2025 tarihlerinde Las Vegas’ta düzenlenecek “Surfaces Event 2025” etkinliğinde sektörel ticaret heyeti organize edeceklerini açıkladı. Heyetin, ABD’nin önemli doğaltaş kuruluşlarından Natural Stone Institute ile iş birliği yapacağını belirtti. Şubat ayında Birleşik Krallık ve Polonya, Nisan’da Romanya ve Sırbistan, Mayıs ayında ise Kazakistan ve Avustralya’ya düzenlenecek ticaret heyetleriyle firmaların küresel bağlantılarının genişletilmesi amaçlanıyor.
Uluslararası Fuarlarda Türk Doğal Taşı Tanıtılacak
Dünya genelinde önemli etkinliklerde boy göstermenin sektör için hayati önem taşıdığını vurgulayan Alimoğlu, 16-19 Mart 2025 tarihlerinde düzenlenecek Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na 12. kez milli katılım organizasyonu gerçekleştireceklerini belirtti. Ayrıca, Şubat ayında Londra’da Surface Design Show ve Güney Kore’de Korea Build Week fuarlarında da Türk doğal taşının tanıtılacağını ifade etti.
2024 Hedefi İki Ay Önce Aşıldı
Son bir yıllık dönemde maden ihracatını yüzde 3,5 artırarak 5,9 milyar dolara ulaştıran sektör, 2024 yıl sonu hedefini şimdiden geçti. Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin ihracatı yüzde 17 artışla 1 milyar 271 milyon dolara yükseldi. Alimoğlu, 2025 için 1,5 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini belirterek, özellikle Çin, ABD ve Avrupa pazarlarında büyümeyi sürdürdüklerini dile getirdi.