ABD merkezli dünyaca ünlü fast-food devi Wendy's, düşük performans gösteren 140 restoranını 2024 yılı sonuna kadar kapatacağını açıkladı. Şirket, bu kararın karbon ayak izini azaltmak ve genel sistem sağlığını iyileştirmek amacıyla alındığını belirtti. Wendy's yöneticileri, kapanışların yanı sıra benzer sayıda yeni şube açarak global operasyonlarını yeniden yapılandırma ve güçlendirme planlarına da hız kazandırıyor.
"Modası Geçmiş Restoranlar" Dönüştürülüyor
Wendy's Finans Direktörü Gunther Plosch, kapatma kararının detaylarını paylaşarak, kapanacak şubelerin sistem ortalamasının oldukça altında performans gösterdiğini vurguladı. Plosch, "Bu 'modası geçmiş' restoranlar, ortalama 1,1 milyon dolarlık hacim ile sistem ortalamasının altında gelir sağlıyor. Bu nedenle sistemimizi daha verimli hale getirmek amacıyla düşük performanslı restoranlarımızı kapatıyor ve yerlerine kârlılığı yüksek lokasyonlarda yeni şubeler açmayı planlıyoruz," dedi.
Net Büyüme Sabit Kalacak
Wendy's CEO'su Kirk Tanner, 2024 yılı itibarıyla kapatılacak şubelerin, yeni açılacak restoranlarla telafi edileceğini belirtti. Tanner, "Bu yıl sonunda net birim büyümemizin bir önceki yıla kıyasla aynı seviyede olacağını öngörüyoruz. 2025 yılında ise %3 ila %4 arasında bir büyüme hızına ulaşacağımızı düşünüyoruz," ifadelerini kullandı. Tanner, düşük performans gösteren restoranların kapatılmasıyla, Wendy's'in daha kârlı lokasyonlarda yeni birimlerle büyüyeceğini de sözlerine ekledi.
Wendy's sözcüsü Heidi Schauer ise, şirketin stratejik bir inceleme sonucunda bu kararı aldığını ve kapanışların yeni açılışlarla dengeleneceğini belirtti. "2024 yılı için net birim büyümesinin hemen hemen aynı seviyede olmasını bekliyoruz," diyen Schauer, Wendy's'in operasyonel performansını artırma yolunda emin adımlarla ilerlediğini vurguladı.
55 Yıllık Marka, 7.166 Şubeye Sahip
2023 yılı itibarıyla Wendy's, ABD'de 6.010, uluslararası alanda ise 1.156 olmak üzere toplam 7.166 restorana sahip. Son iki yılda dünya genelinde yaklaşık 500 yeni şube açan şirket, performans değerlendirmeleri doğrultusunda düşük gelir getiren restoranlarını kapatma ve daha kârlı lokasyonlarda yeniden açma yoluna gidiyor. Wendy's CEO'su Kirk Tanner, "55 yıllık bir marka olarak bazı şubelerimiz artık modası geçmiş durumda. Sistemimizi güçlendirmek adına bu restoranları yenilemeye ve daha uygun lokasyonlarda açmaya odaklanıyoruz," dedi.
Türkiye'deki Serüveni
Wendy's'in Türkiye'deki yolculuğu ise 2000'li yılların başında sona ermişti. Türkiye pazarından çekilen şirket, bugün için ülkede faaliyet göstermiyor. Ancak Wendy's, uluslararası pazarlarda büyüme planlarını sürdürerek, yenilikçi bir yaklaşımla küresel çapta daha güçlü bir marka olmayı hedefliyor.