Bilim ve Teknoloji

‘İçerik okuyucusu değil içerik üreticisi olmak lazım’

Abone Ol

Kardelen BUĞDAY – ÖZEL HABER

Geçtiğimiz günlerde dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından Twitter, sahibi Elon Musk tarafından yeni bir düzenleme ile kullanıcılara sunuldu. Son dönemde sosyal medya platformunda uygulanmaya konan ‘Twitter Blue’ ile 2006 yılında açılan ve uzun süredir tamamen ücretsiz hizmet veren Twitter, söz konusu uygulama ile kısmen ücretli hâle getirildi. Geçtiğimiz hafta sonu başlatılan kısıtlama ile Türkiye’de aylık 150 TL ücreti olan ‘mavi tik’i almayan kullanıcılar günde sadece 600 tweete erişebilirken ‘mavi tik’ satın alan kullanıcılar 6 bin tweete erişme imkanına ulaştı.

Kullanıcılardan gelen itirazdan sonra Musk tarafından yapılan açıklamada, limitlerin yakında onaylanmamış kullanıcılar için 800, onaylı olanlar için 10 bin ve yeni hesaplar için 400'e çıkarıldığı duyuruldu. Elon Musk tarafından uygulamaya konulan yeni politikanın arkasında ekonomik gerekçelerin olduğu iddia edildi.

‘KENDİMİZİ GELİŞTİRMELİYİZ’

Kısıtlama tüm dünyada büyük etki yaratırken, Türkiye’deki kullanıcılar da tepkilerini dile getirdi. Birçok kullanıcı boş vakitlerini geçirdiği sosyal medya platformlarından uzaklaşmak istemediğini kaydetti. SEO Uzmanı Emre Gökhan Vuran, dijital platformların son yıllarda ciddi bir ekonomik kaynak kapısı olduğuna dikkat çekti. “Bu bir etki – tepki olayıdır” diyen Vuran, Twitter’daki yeni uygulamanın tamamen parasal kaygılarla geliştirildiğini belirtti. “Parası olanın dünyadan haberi olacak. Parası olmayan orta sınıf ve fakir sınıfa doğru ilerleyecek” sözlerini kaydeden Vuran, dijital platformlarda nitelikli içerik üreticiliğe dikkat çekerek, “Bu durumda yapılacak tek şey insani olarak kendinizi sürekli geliştirip açıkçası para kazanmaya çalışmak” diye konuştu.

BU BİR SATIŞ POLİTİKASI

Elon Musk’un yaptığı “Bunu yapmamın nedeni, hepimizin Twitter bağımlısı olmamız ve dışarı çıkmaya ihtiyaç duymamız. Burada dünyaya bir iyilik yapıyorum” açıklaması kullanıcılar ve dijital medya uzmanları tarafından gerçekçi bulunmazken Vuran da yapılan uygulamayı bir satış politikası olarak değerlendirdi. Türkiye’deki kullanıcılar için tavsiyelerde bulunan Emre Gökhan Vuran, “Kullanıcılar açıkçası kendileri bir şey üretmeye başlamalılar. Sanal silahşorlük yapmaktan ziyade gerçekten bir şey öğrenmek daha mantıklı bir yöntem olacak. Bilgiyi kullanmak, öğrenmek sadece magazinsel değil o bilgilerle ne yapılabilir anlayışına yönelik bir çalışma yapmak zorunda insanlar. Bu tür sosyal medya platformunda bir şeyler üretmek mantıklıdır” diye konuştu.

‘NİTELİKLİ İÇERİK ÜRETİN’

Nitelikli içeriklerle para kazanmanın mümkün olduğunu vurgulayan Vuran, böylelikle kullanıcıların sosyal medya platformlarının ücretli uygulamalarını daha aktif bir şekilde kullanabileceğini söyledi. Vuran şu sözleri kaydetti: “ilk etapta yapılacak şey insanların ilgisini çeken içerik üretmek. İçerik okuyucusu değil içerik üreticisi olmak lazım. Böylelikle mavi tikin de parasını ödersiniz istediğiniz kadar sınırsız da dolaşırsınız. Bu size dert olmaz. Sosyal medyayı böyle kullananlar ile içerik üreticiliği ile içerik üreticisi olmayanlar arasında devasa bir maddiyat açığı olacak. O yüzden bir an önce nitelikli içerik üreticisi olmaya bakın.”