İlk yandaş gazetemiz

Abone Ol

Kurtuluş Savaşı yıllarında özellikle İstanbul’da çok sayıda gazete ve dergi yayınlandı. Bunlar genelde 19 Mayıs’ta Samsun’dan Anadolu’ya ayak basarak Milli Mücadele’yi başlatan Mustafa Kemal’i destekliyordu. Ahval, Aydede, Ceride-i Havadis, Dersaadet, Hukuki Beşer, Tevhid-i Efkar ve Serveti Fünun bunlardan sadece bir kaçıydı. En çok da Güleryüz, tarafsız yayınlarıyla dikkat çekiyordu.

Aynı yıllarda İstanbul’da yayınlanan İfham (Bildirme anlamına geliyor) gazetesi ise tamamen Sultan Vahdettin’in kontrolündeydi ve o yıllarda gazeteyi sadece aydınlar okuyabildiği için İfham, bu kitleyi etkilemeyi hedeflemişti.

Ancak gazetenin çarpıtılmış haberleri, ilk zamanlar nerede olduğunun bilinmesini pek istemediği için bu kafa karıştırıcı yayınlar, Mustafa Kemal’in işine geliyordu.

İfham, Kurtuluş Savaşı boyunca hep Vahdettin’in kontrolünde oldu ve sonraki yıllarda “Mütareke Basını” olarak anıldı.

Hem muhtar, hem işçi

Muhtarlık kurumu, inişli çıkışlı bir yol izliyor.

Merkezi hükümetin, yetkilerini iyice kısıtlamasına rağmen muhtarlara büyük önem verdiği biliniyor. Erdoğan, bunu her vesile ile göstermekten de geri kalmıyor.

Muhtarlar, seçimle iş başına geldikleri için kendilerini zaten güçlü hissetmek istiyorlar ama mali yönden sıkıntı içinde olmaları, ikide bir gece, polis tarafından yatağından kaldırılıp baskına götürülmeleri, keyiflerini çokça kaçıran bir başka örnek. 

Ancak devlet, muhtarlara özellikle kamuda görevli olanlara bir iyilik yapıyor. İki işi de birlikte sürdürmelerine izin veriyor. Sadece izin vermekle kalmıyor, çifte maaş sunarak üstelik hiçbir kesinti de yapmıyor.

Vatandaşın, muhtarlara ulaşamamakta yaşadıkları sıkıntının sebeplerinden biri bu.

Böyle bir uygulama , örnekleri fazla olmasa da iyi karşılanmıyor, savurganlık diye adlandırılıyor.

TOGG’a dair

İlk kez otomobil sektörünü bu kadar iyi bilenler arasında bulundum.

Onlardan şunu öğrendim:

TOGG, TÜRKİYE’DE ÜRETİLİYOR

TOGG, Türkiye’de şimdiye kadar yerli sermaye ile üretilen en kaliteli otomobil. Servis noktaları ve şarj istasyonlarının sayısı giderek artıyor. Amma velakin; TOGG’a sahip olmak o kadar kolay değil. Yedek parça sıkıntısı olduğu için fabrika en düşük verimle çalışıyor. Bu otomobili almak isteyenlere, satmak değil sadece görüşmek için iki buçuk ay sonraya randevu veriliyor.

TOGG’un fiyatı modeline göre 1.800.000-2.000.000 TL arası. Çinlilerin Manisa’da kurmayı ve TOGG kalitesinde araç üretip bunu 800 bin liraya pazarlamayı planlamaları nasıl bir sonuç doğurur, onu da görürüz.

İBRAHİM ORMANCI

Turnam gidersen Mardin'e... Selfie çektirmeyi unutmayasın sakın!

***

Danışan artık dağı aşamıyor. Neden? Herkes ayrı telden çaldığı için kafası çok karışıyor garibimin!

***

Kırk yıllık Kani. Böyle hayat pahalılığı görmemişti hani!

***

Kul olam klavyede coşan ellere. Katip arzuhalimi yaz sosyal medyaya böyle!