Ekonomi

Instagram yasağı turizmi zora soktu

Instagram’a getirilen erişim engeli turizm sektörünü olumsuz etkiledi. TÜRSAB BTK Başkanı Kıvanç Meriç, “Acenteler Instagram’ı bir satış ağı olarak kullanıyor. Erişim engelinden dolayı turizm satışlarında ciddi bir daralma var” diye konuştu

Abone Ol

Instagram’a getirilen erişim engelinden en çok etkilenen sektörlerden biri turizm oldu. Seyahat acentelerinin satış ve pazarlamada Instagram’ı etkin bir şekilde kullandığını hatırlatan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) İzmir Bölge Temsil Kurulu (BTK) Başkanı Kıvanç Meriç, “Instagram’a erişim engeli, turizmde rezervasyonlarla ilgili büyük sıkıntı yaratıyor. Çünkü birçok acente Instagram’ı bir satış ağı olarak kullanıyor. Vatandaşlarımız da sosyal medyayı yoğun olarak takip ediyor. Instagram’a erişim engeli getirilmesi turizm sektörüne darbe vuruyor. Ne zaman açılacağının belli olmaması turizmcileri endişelendiriyor. Şu anda turizm açısından en yüksek sezondayız. Turizmciler bu dönemde para kazanacak. Kışın doğru düzgün para kazanılmıyor ki” diye konuştu. 

“Büyük bir pazar”

Instagram’a erişim engeli geldiği günden beri turizm satışlarında ciddi bir daralma olduğunu belirten Meriç, “Instagram çok büyük bir ticari faaliyet alanı haline geldi.  Sadece küçük esnaftan bahsetmiyorum. Artık orta ölçekli esnaflar ve hatta büyük şirketler de Instagram üzerinden ürünlerini satıyorlar. Burası ticari bir oluşum artık. Yani kocaman bir pazardan söz ediyoruz. Siz bu pazarı, bu kanalı kapattığınız anda kendi kendimize darbe vurmuş oluyoruz. Bugünler geri gelmeyecek. Çünkü turizm anı yaşar. Örneğin siz bir ürünü bugün almam yarın alırım dersiniz ancak tatilinizi ya bugün yapıyorsunuz ya da yapmıyorsunuz. Bu dönem tatil dönemi. Bu dönem geçince bir sonraki sezonu bekliyorsunuz. Instagram’a erişim engelinden dolayı turizm satışlarında ciddi bir daralma var. Ne vatandaş ürüne ulaşabiliyor ne de acente ürün sunabiliyor” ifadelerini kullandı. 

SMS dönemi geri geldi

Acentelerin son bir haftadır pazarlama için klasik yöntemlere dönmek zorunda kaldıklarını aktaran Meriç, “Acenteler Instagram yasağının ardından eski yöntemlere döndü. Müşterilerine SMS, mail atmaya başladılar. Bu şekilde müşterilerine ulaşmaya çalışıyorlar ve son fiyatlarını, kampanyalarını, paketlerini bildiriyorlar. Ancak bu çağımızın satış ve ticaret anlayışı değil. Turizmciler bir şekilde görünür olmaya çalışıyor. Şu anda bir can pazarı var”dedi.  

“Önemli olan göz önünde bulunmak”

Eskiden turizmcilerin gazetelere reklam verdiğini hatırlatan Kıvanç Meriç, “Artık bunlar yok çünkü kimse gazete almıyor. Teknolojiyi kullanmazsak nasıl satış yapacağız. Bundan sonra gazete ilanı verme şansımız yok ki. Acenteler için önemli olan göz önünde bulunmaktır.  Dediğim gibi sosyal medyayı sadece küçük esnaf değil, büyük tur acenteleri de kullanıyor. Burası çok efektif bir pazar. Bir an önce açılmasını temenni ediyoruz” dedi.