Ekonomi

Instagram'ın kapatılması turizm ve rezervasyonları etkiledi mi?

Geçtiğimiz hafta Türkiye'de BTK tarafından Instagram'a erişim engeli getirilmesi geniş yankı uyandırdı. Özellikle Instagram'da yapılan paylaşımların durması nedeniyle pek çok kişi tatil rezervasyonlarının iptal edildiğini ve yeni rezervasyon sayısının azaldığını iddia etti. Turizmciler söz konusu iddialara yanıt verdi

Abone Ol

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İzmir Bölge Başkanı Kıvanç Meriç ve turizmci İlknur Asar Instagram'a erişim engeli getirilmesinin ardından turizm sektöründeki rezervasyonların nasıl etkilendiğine dair açıklamlar yaptı. Meriç ve Asar ayrıca Instagram'ın kapalı olmasıyla yerli turistlerin nasıl etkilendiğine ve sezonun geleceğine dair beklentilerini söyledi.

Rezervasyonlar iptal edildi mi?

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İzmir Bölge Başkanı Kıvanç Meriç, Instagram'a erişim engeli getirilmesinin ardından turizm ve otelcilik sektörünün nasıl etkilendiğine dair açıklamalar yaptı. Meriç "Instagram'a erişim engeli getirilmesinin ardından yeni rezervasyonların azaldığı ve mevcut rezervasyonların iptal edildiğine dair bana bilgi gelmedi. Instagram sosyal medyada satış aracı olarak çok önemli. Mutlaka bir etkilenme olmuştur fakat iptallerin geldiğini sanmıyorum. Yani o boyutta olduğunu düşünmüyorum. Instagram'ın satış açısından özellikle genç nesilli önemli bir etkisi var. Belirli oranda da etkiler. Bu oran ne olur, ne kadar yüksektir bilemiyoruz. Buna o yüzden bir yorum yapmak çok zor" şeklinde konuştu.

"Reklam Yapan Arkadaşları Etkilemiştir"

Instagram 'a erişim engeli getirilmesinin ardından turizmci İlknur Asar, otelcilik sektörü için açıklamalarda bulundu. Asar, "Instagram'a erişim engeli getirilmesinin ardından yeni rezervasyonların azaldığı ve mevcut rezervasyonların iptal edildiğine dair iddialar olsa da, bizde şu an böyle bir durum gerçekleşmedi. Erişim engelinin getirilmesinin ardından Instagram üzerinden reklam yapan arkadaşlar etkilenmiştir. Instagram dışnda Facebook kullanıcısı da olduğumuz için bize yansımadı ama yansıyan birçok arkadaşım var. Instagram'ın kapalı olması yerli turisti etkiler. Bir çoğu Instagram üzerinden gidilecek yerlere bakıyorlar ve yorumlarına göre değerlendiriyorlar. Instagram bir nevi turizm rehberliği yapıyor. Ekim sonuna kadar benim rezervasyonlarım hemen hemen tam. Yani ülkede yeni bir kaos ve kriz olmadan sezonu kapatmak istiyoruz. Diğer otellerin doluluk oranları yüzde 40 yüzde 50 düştü. Yabancı turist zaten ülkeye çok fazla gelmiyor. Yerli turistte okulların açılmasına doğru azalıyor. Yani sezon 6 ay sürerken 3 aya sıkıştırılmış bir sezon yaşıyorlar. Burada ekonomik olarak personelin desteklenmesi adına bu kış biraz zor geçecek" şeklinde konuştu.