CNN Business’ın aktardığına göre, Apple, iPhone satışlarının yıllar içinde duraklama dönemine girmesi nedeniyle hit bir modele ihtiyaç duyuyordu ve bu amaçla iPhone 16'yı geliştirdi. Yeni cihaz, yapay zeka özellikleriyle donatılmıştı. Ancak, Apple hayranlarının her yıl cihazlarını değiştirmek için sıraya girdiği dönemlerin geride kaldığı anlaşılıyor. 5G teknolojisini iPhone 12 ile sunmasından bu yana Apple, yeni modellerinde tüketicilere dikkate değer yenilikler sunamadı.
Yüzde 12 düştü
iPhone 16'nın yapay zeka özellikleriyle birlikte gelmesi, satışlarının artacağı umudunu doğurmuştu. Ancak, bu yeniliklerin satışlar üzerindeki etkisi beklenenin altında kaldı. iPhone 16'nın ilk hafta satışları, geçen yıl aynı dönemde piyasaya sürülen iPhone 15 ile karşılaştırıldığında yüzde 12'lik bir düşüş gösterdi. Özellikle, daha yüksek fiyatlı Pro modellerine olan ilgi, iPhone 15’e göre belirgin bir azalma gösterdi.
Analistler, daha uygun fiyatlı iPhone 16 ve iPhone 16 Plus modellerine talebin, Pro ve Pro Max cihazlarına kıyasla daha yüksek olduğunu belirtiyor. Bu durum, ortalama satış fiyatını ve toplam iPhone satış gelirini olumsuz yönde etkileyebilir.