İstanbul’da, sabah saatlerinde işlerine veya okullarına gitmek isteyen vatandaşlar, hem toplu taşıma araçlarında hem de ana arterlerde trafik yoğunluğu oluşturdu. Anadolu Yakası'nda, D-100 kara yolunun Kartal ile Kadıköy arasındaki her iki yönde trafik yoğun şekilde ilerlerken, Avrasya Tüneli sonrası trafik akışının daha rahat olduğu gözlendi.
TEM Otoyolu'nun Edirne istikametinde, Samandıra’dan başlayan trafik yoğunluğu yer yer azalsa da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne kadar devam ediyor. Kozyatağı ve Uzunçayır kavşakları üzerinden her iki Boğaz köprüsüne giden yollarda da yoğunluk yaşanıyor.
Avrupa Yakası'nda ise D-100 kara yolunun Kadıköy yönünde Beylikdüzü, Avcılar, Küçükçekmece, Bahçelievler, Haliç Köprüsü ve Çağlayan gibi noktalarda trafik yoğunluğu gözlemlenirken, Avcılar istikametinde trafik daha akıcı. TEM Otoyolu’nda da Ankara istikametinde Avcılar Kavşağı ile Mahmutbey Kavşağı arasında trafik yoğunluğu yaşanıyor.
İBB Cep Trafik haritası verilerine göre, Avrupa Yakası'nda trafik yoğunluğu yüzde 65 seviyelerine çıkarken, Anadolu Yakası’nda ise bu oran yüzde 71’e kadar ulaştı. Kent genelindeki trafik yoğunluğu ise yüzde 70’i bulmuş durumda.
Bağcılar-Kabataş Tramvay Hattı’nda Gecikmeler
İstanbul'daki toplu taşıma hatlarında da aksaklıklar yaşanıyor. Bağcılar-Kabataş Tramvay Hattı’nda, Güngören durağında yaşanan sefer gecikmeleri nedeniyle vatandaşlar duruma tepki gösterdi. İstasyonda yapılan anonslarda, seferlerin gecikmeli yapılacağı duyurulurken, Bağcılar yönünden gelen tramvayların dolu olması nedeniyle birçok yolcu araçlara binemedi. Duraklarda yoğunluk artarken, birçok yolcunun peronlara girmekte zorlandığı gözlendi.
M2 Yenikapı-Seyrantepe-Hacıosman Metro Hattı’nda da yoğunluk yaşanırken, M5 Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’nda ise Üsküdar yönünde büyük bir yolcu yoğunluğu oluştu.
Metrobüs hattında ise Altunizade istasyonunda aktarma nedeniyle yoğunluk gözlemlenirken, Sancaktepe yönünde seferlerde aksama yaşanmadığı belirtildi. Anadolu Yakası’ndaki metrobüs hattında Uzunçayır ve Altunizade istasyonlarında da yoğunluk olduğu görüldü. Birçok yolcu, peron alanına ulaşmak için üst geçitlerde uzun kuyruklar oluşturdu, araçlardan inen yolcular ise metrobüs yolundan yürüyerek çıkmak zorunda kaldı.