İzmir Vergi Dairesi Başkanlığı, ihracatçıların KDV iadesi dosyalarını ortalama 17 günde sonuçlandırarak finansmana erişimde zorluk yaşayan ihracatçılara destek sağladı. Bu hızlı sonuçlandırma, ihracatçıların özsermayelerine hızlı bir şekilde kavuşmalarına yardımcı oldu.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Ege İhracatçı Birlikleri ile İzmir Vergi Dairesi Başkanlığı arasında 20 yıldır devam eden güçlü iletişim köprüsünün KDV iadesi dosyalarının hızlı çözümlenmesine katkı sağladığını belirtti. Eskinazi, İzmir Vergi Dairesi’nin bu yaklaşımının İzmirli ihracatçıları mutlu ettiğini ifade etti.

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) bünyesindeki birlik başkanları, ihracatçıların vergi dairelerinde yaşadıkları sorunları görüşmek üzere EİB hizmet binasında bir araya geldi. Toplantıda, EİB üyelerinden gelen sorun ve çözüm önerileri ele alındı. Jak Eskinazi, 20 yıldır devam eden bu buluşmaların üyelerden gelen sorunlarda ciddi bir azalma sağladığını ve bu durumun kendilerini memnun ettiğini söyledi.

45 bin KDV iadesi başvurusu geldi

Eskinazi, Türkiye’deki yüksek enflasyonist ortam nedeniyle girdi maliyetlerinin hızla arttığını ve döviz kurlarının enflasyon rakamlarının gerisinde kaldığını belirtti. Bu durumun ihracatçılar üzerinde baskı oluşturduğunu ve finansmana erişimin zorlaştığını vurgulayan Eskinazi, KDV iadesi ve diğer işlemlerinde ihracatçıların daha az sorun yaşamasının önemli olduğunu belirterek, İzmir Vergi Dairesi çalışanlarına teşekkür etti.

İzmir Vergi Dairesi Başkanı Ömer Alanlı, bu yılın ilk altı ayında İzmir’deki vergi dairelerine 45 bin KDV iadesi başvurusu geldiğini ve dosyaların ortalama 17 günde sonuçlandırıldığını söyledi. Alanlı, işlemlerin kısa sürede tamamlanması için firmaların eksik bildirim yazılarına hızlı ve eksiksiz yanıt vermelerinin önemli olduğunu vurguladı. Ayrıca, firmaların Elektronik Tebligat (E-Tebligat) sistemindeki iletişim bilgilerini güncel tutmaları gerektiğini belirtti.

Alanlı, mükelleflerin vergi daireleriyle hızlı ve sağlıklı iletişim kurabilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’nın Mükellef E-Posta İletişim Sistemi (MEİS)’ni kullanmalarının faydalı olacağını ve bu sistem üzerinden iletilen taleplere en kısa sürede yanıt verildiğini söyledi. Bu sürecin GİB tarafından da takip edildiğini ifade etti.

Muhabir: Nazlı Şentürk