Ekonomi

Kargo Sektöründe Kampanya Dönemi Yoğunluğu: Siparişler Yüzde 30 Artıyor

E-ticaret kampanyalarının etkisiyle kargo sektörü, büyük bir hız kazandı. Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, kampanya dönemlerinde siparişlerin artmasıyla sektörün işlem hacminin ortalama yüzde 30 oranında büyüdüğünü belirtti. Bu yoğunluk, hem şehir içi hem de şehirlerarası kargo trafiğinde önemli bir hareketlilik yaratırken, sektördeki yenilikçi çözümler ve hızlanan teslimat süreçleri müşteri memnuniyetini artırıyor

Abone Ol

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, e-ticaret kampanyalarının kargo sektöründeki etkisini değerlendirdi. Kampanya dönemlerinde siparişlerde yaşanan artışın, kargo sektörünün işlem hacmini ortalama yüzde 30 oranında artırdığına dikkat çeken Önyol, bu yoğunluğun yalnızca şehir içi teslimatlarla sınırlı kalmayıp, şehirlerarası kargo trafiğinde de önemli bir hareketlilik yarattığını vurguladı.

Kampanya Dönemlerinde Yoğunluk Artıyor

Kasım ayının, perakende sektöründe olduğu gibi kargo sektöründe de hareketliliğin zirveye çıktığı bir dönem olduğunu belirten Fatih Önyol, kampanya dönemlerinin kargo sektörü üzerinde büyük bir etkisi olduğunu söyledi. Önyol, “Bu dönemlerde, özellikle e-ticaret kampanyaları ve özel indirim günleri sayesinde artan siparişler, sektör olarak işlem hacmimizi ortalama yüzde 30 oranında artırıyor. Bu yoğunluk, sadece şehir içi teslimatlarla kalmayıp, şehirlerarası kargo trafiğini de canlandırıyor. Çünkü söz konusu dönemde gönderilerin yüzde 80’inin şehirlerarası teslimatlardan oluştuğunu görüyoruz” dedi.

Türkiye’nin Kargo Sektörü Küresel Rakiplerinin Önünde

Fatih Önyol, Türkiye'deki kargo sektörünün küresel rakiplerine göre birçok alanda daha gelişmiş bir seviyede olduğunu belirterek, sektördeki büyümeyi destekleyen bir dizi yenilikçi uygulamayı gündeme getirdi. Dernek üyesi markaların, kampanya dönemlerinde tüketici memnuniyetini sağlamak adına çeşitli önlemler aldığını ifade eden Önyol, sektördeki gelişmeleri şöyle özetledi:
“Son yıllarda teslimat sürelerini kısaltmak amacıyla rota optimizasyonu ve hızlı teslimat teknolojilerinin kullanılmasına başlanmıştır. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye'de kargo gönderilerinin yüzde 77'si, kabul edildiği gün veya takip eden iki gün içinde teslim edilebiliyor. Ayrıca şehir içi ve şehirler arası teslimatlar için özel ekipler oluşturulmuş ve dijital takip sistemleri geliştirilmiştir. Bu sayede, kampanya dönemlerinde artan yoğunluklara rağmen, hizmet kalitesinden ödün verilmeden müşteri memnuniyeti sağlanmaktadır.”

Sektördeki Büyüme, Gelir Artışıyla Kendini Gösteriyor

Önyol, kargo sektörünün Türkiye ekonomisinde hızla büyüyen alanlardan biri olduğuna dikkat çekerek, bu büyümenin sektördeki istihdamda da karşılık bulduğunu ifade etti. 2024’ün ilk yarısına bakıldığında, sektörde 118 bini aşkın kişinin doğrudan istihdam edildiği bilgisini veren Önyol, iş ortakları ve kiralık araçlar gibi unsurlar göz önüne alındığında toplamda 250 bine yakın kişiye iş sağlandığını söyledi.
Kargo sektörünün gelir artışına da değinen Önyol, 2024’ün ilk yarısında toplam gelirin 56,1 milyar liraya ulaştığını belirtti. Önyol, sektördeki büyümenin, artan talepler ve yapılan yatırımlar sayesinde mümkün olduğunu ifade etti:
“2024’ün ilk yarısında kargo sektörünün toplam geliri 56,1 milyar liraya ulaşmıştır. Bu büyüme, sektöre olan talebin artışı ve kargo sektöründe yapılan yatırımlar sayesinde gerçekleşmiştir. Ülke çapında 10 bin civarında şubeye sahip olan kargo sektörü, müşterilerine hızlı ve etkin bir hizmet sunmaktadır.”

Çevre Dostu Çözümler ve Yenilikçi Teknolojiler

Pandemi sürecinde ortaya çıkan koşulların, sektörde yenilikçi çözümler geliştirilmesine olanak sağladığını dile getiren Fatih Önyol, kargo sektöründe son yıllarda temassız teslimat uygulamalarının yaygınlaştığını belirtti. Bu uygulamanın salgın sonrasında da devam ettiğini söyleyen Önyol, teslimat süreçlerinin daha da dijitalleştirilerek, temas olmadan teslimat seçeneklerinin sunulduğunu vurguladı.
Önyol ayrıca, sektördeki çevre dostu uygulamalara da değindi:
“Çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek, elektrikli araç kullanımını artırıyoruz. Sürdürülebilir taşımacılık yöntemlerine yatırım yapıyoruz. Ayrıca, ileri teknolojilere yatırım yaparak dron ve otonom araçlar gibi yenilikçi çözümleri test ediyoruz. Bu teknolojiler sayesinde teslimat sürelerini kısaltmayı, hız ve güvenliği artırmayı amaçlıyoruz. Sektör olarak, müşteri memnuniyetini artırırken, çevresel sorumluluklarımızı yerine getirebilmek adına yenilikçi ve sürdürülebilir taşıma çözümleri sunmaya devam edeceğiz.”

Türkiye’nin kargo sektörü, e-ticaretin büyümesiyle paralel olarak gelişen teknolojiler, yenilikçi çözümler ve sürdürülebilir taşımacılık yöntemleriyle geleceğe umut veriyor.