Hayatımızın her anında yeni bilgilerle karşılaşmak, keşfetmek ve öğrenmek aslında insan doğasının bir parçasıdır. Son zamanlarda ise birçok vatandaş, "Ketsis nedir?" ve "Ketsis tebligat neden gelir?" gibi kafalarında soru işaretleri oluşturan konularla ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyor. Arka planda yatan gizemi çözmek için birlikte adım atalım mı?

Ketsis nedir?

Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı açıklamada, tüketicilerin işlemleri ve uygulamalardan kaynaklanan anlaşmazlıklara hızlı, kolay ve masrafsız çözümler bulunması için il merkezlerinde ve belirlenen ilçelerde tüketici hakem heyetleri oluşturulduğu hatırlatıldı. Bu misyonun tam olarak yerine getirilmesi için bakanlık tarafından gerekli mevzuat hazırlıkları ve altyapı çalışmalarının sürdürüldüğü belirtildi. Açıklamada, Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ve Kurumsal Elektronik Tebligat Sistemi (KETSİS) arasında entegrasyon sağlanarak, vatandaşların ve tüketici hakem heyetlerinin kullanımına sunulduğu ifade edildi.

Ketsis tebligat neden gelir?

Entegrasyon sayesinde tüketici hakem heyetlerinin kararları ile bilgi, belge ve görüş taleplerinin taraflara ve ilgili diğer kişi, kurum ve kuruluşlara elektronik ortamda iletilmesinin sağlandığı vurgulandı.

Açıklamada, vergi mükellefleri ve elektronik tebligat talebinde bulunan kişilerin Gelir İdaresi Başkanlığı İnteraktif Vergi Dairesi sistemi aracılığıyla veya vergi dairelerine başvurarak KETSİS'ten ve bu entegrasyondan isteğe bağlı olarak yararlanabilecekleri belirtildi. Tüketici hakem heyetlerinin elektronik tebligat işlemlerine geçiş yapmasıyla birlikte, 23 Haziran ile 20 Temmuz arasında muhataplara toplam 58 bin 434 elektronik tebligat gönderildiği kaydedildi. Bu elektronik tebligatlar sayesinde kağıt, yazıcı, kartuş ve posta ücretleri gibi giderlerden kaçınılarak işlemlerin hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirildiği vurgulandı. Ayrıca, tüketici hakem heyetlerinin elektronik tebligat işlemleriyle 2019 yılında bütçeden gerçekleştirilen masraflarda yaklaşık olarak %66 oranında tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Elektronik tebligat sürecinin tüketici uyuşmazlıklarının çözüm sürecini hızlandırması beklenirken, tüketici hakem heyetlerine kayıtlı elektronik posta adreslerinin temin edildiği belirtildi. Ticaret Bakanlığı'nın tüketici hakem heyetleri alanında yürüttüğü çalışmaların, tüketici uyuşmazlıklarının adil, düşük maliyetli, hızlı ve kolay bir şekilde çözülmesini sağlamayı hedeflediği ve vatandaşlara sunulan kamu hizmetinin kalitesini artırmayı amaçladığı ifade edildi.

Kaynak: Haber Merkezi