Bilim ve Teknoloji

Meta, Facebook ve Messenger'a Telegram benzeri özelliği getiriyor!

Abone Ol

Meta, Instagram ve WhatsApp'ta bulunan yayın kanalları özelliğini Facebook ve Messenger'a da getireceğini açıkladı. Bu özellik, içerik oluşturucuların veya tanınmış kişilerin, mesajlar aracılığıyla takipçileriyle etkileşim kurmasını sağlıyor.

Yayın kanalları, metin, görsel, anket ve ifadeler gibi içerik türlerini destekliyor. İçerik oluşturucular, kanala dahil olan kişilerle neredeyse tek yönlü bir iletişim kuruyor. Zira yalnızca içerik oluşturucular mesaj gönderebiliyor. Kanal üyeleri ise mesajlara bıraktığı ifadeler ve anketlerdeki oylamalarıyla fikirlerini belirtebiliyor.

Kanallar, genellikle takipçilerle içerik üretim sürecinin perde arkasını ya da daha tematik içerikler paylaşmak için tercih ediliyor. Örneğin, Meta CEO'su Mark Zuckerberg ve Instagram Yöneticisi Adam Mosseri kanallarını genellikle ürün güncellemeleri paylaşmak ya da ürünler ve özellikler hakkında topluluğun fikirlerini almak için kullanıyor.

Meta, Facebook'taki Sayfalar için yayın kanalları oluşturma özelliğini test ediyor. Bu özellik, önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulacak. Böylece Facebook Sayfası yöneticileri, doğrudan sayfa üzerinden kanal açabilecek. Özelliği kullanmak isteyenler için bir bekleme listesi de mevcut.

Yayın kanalı oluşturulduktan sonra takipçiler, kanala otomatik olarak davet ediliyor. Takipçiler, kanala doğrudan Facebook Sayfası üzerinden de katılım gösterebiliyor. Kanala katıldıktan sonra atılan her mesajda bildirim alabileceğiniz gibi, bildirimleri sessize de almanız mümkün. Şu anda Facebook ve Messenger'daki aktif kanallar arasında Netflix, Jay Shetty, WWE, League of Legends ve International Cricket Committee yer alıyor.

Meta'nın kanallar özelliğini uygulama ailesinde yaygınlaştırması, şirketin sosyal ağları topluluk odaklı özelliklerle donatmaya kararlı olduğunu gösteriyor. Similarweb'in takip ettiği ilk 100 sosyal ağ ve topluluğun trafiği Eylül ayında bir önceki yıla göre yüzde 3,7 oranında azaldı. Görünen o ki Meta, sosyal ağlara topluluk özellikleri ekleyerek kullanıcıların ilgisini kendi platformlarında tutmayı amaçlıyor.