Pasaport almak veya yenilemek, sık sık seyahat eden vatandaşlar için önemli bir süreçtir ve bu sürecin ne kadar zaman alacağı konusu sıkça gündeme gelmektedir. "Pasaport kaç günde gelir? Pasaport gelmedi ne yapmalıyım?" sorusu, başvuru sahiplerinin en çok merak ettiği konuların başında gelmektedir. Ancak bazen beklenen sürelerde gecikmeler yaşanabilir ve pasaportun gelmemesi durumunda neler yapılması gerektiği konusu da önem kazanmaktadır.

Pasaport gelmedi ne yapmalıyım?

Türkiye'de pasaport başvuruları artık online platformlar üzerinden veya Çağrı Merkezi (Alo 199) aracılığıyla yapılabilmektedir. Umuma mahsus pasaport başvuruları il ve ilçe nüfus müdürlüklerine yapılabilmektedir. Ancak pasaport gelmediğinde ne yapılması gerektiği konusunda endişelenenler için çözüm de basit: ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi'ni arayarak gerekli bilgiye ulaşabilirsiniz.

Hususi ve hizmet damgalı pasaport başvuruları ise il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine veya yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılabilmektedir.

Pasaport kaç günde gelir?

Pasaport başvurusu yapıldıktan sonra, evraklarda herhangi bir sorun olmadığı sürece pasaportlar genellikle 2 iş günü içerisinde hazırlanmaktadır. En geç olarak, il merkezlerine 3 iş günü, ilçe merkezlerine 4 iş günü ve köylere ise 7 iş günü içerisinde teslim edilmektedir. Pasaport almak üzere başvuran kişinin adı yanı sıra, pasaportu teslim alabilecek bir yakınının adı da belirtilmektedir.

Kısacası, pasaport başvurularınız artık daha hızlı ve kolay bir şekilde sonuçlanıyor. Pasaportlarınız 2 iş günü içerisinde hazırlanıp, belirtilen süreler içinde size ulaştırılıyor.

Kaynak: Haber Merkezi