Bilim ve Teknoloji

Shell’in Fortnite kampanyası tepki topladı

Abone Ol

2021 yılında UNESCO tarafından, 10 ülkeden 16-25 yaş arası gençlerle yapılan kapsamlı bir anket sonucunda, gençlerin yüzde 75’inin iklim değişikliği nedeniyle gelecekten endişe duyduklarını ortaya çıktı. Petrol devi Shell ise bu konuda gençleri manipüle edebilecek bir kampanyaya kalkıştı. Fosil yakıtların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasını destekleyen genç kitlelere ulaşmak için video oyunu pazarlamacılığını tercih etti.

“Shell Ultimate Road Trips” adı verilen kampanya, Shell tarafından projeye katılmaya davet edilen altı adet ünlü Fortnite içerik üreticisinin etki gücüyle birlikte, tasarlanan yeni bir oyun haritasında, Shell’in “yeni ve geliştirilmiş” benzinini tanıtmayı hedefliyor.

Shell’in başlattığı yeni kampanya Reddit kullanıcılarında endişe yarattı. Oyunlaştırma yoluyla fosil yakıtın ve otomobillerin tek ulaşım aracı olarak gençler üzerinde manipüle edilmesi birçok kullanıcı tarafından olumsuz tepki aldı. Çoğu kişi bunun oyunu oynayan çocukların beyinlerinin yıkandığı görüşünde.

Ortaklığın resmi olmadığı söylentileri var

Epic Games’in Fortnite oyunu için Unreal Editor (UEFN) yayınlamasından sonra, oyuncular istedikleri gibi oyunda bulunan varlıkları kullanarak kendi haritalarını oluşturmaya başlamıştı. Bu doğrultuda, Shell’in kendi benzin istasyonları bulunan haritanın aslında Epic Games’teki geliştiriciler tarafından değil üçüncü parti kişiler tarafından yapıldığı ortaya çıktı. Hatta Shell’in internetteki tanıtımlarında bu kampanyanın Epic Games tarafından desteklenmediği ve yönetilmediği yazıyor. Yani kısacası bu pazarlama stratejisi Shell ve ünlü içerik üreticileri tarafından düzenleniyor.