Sigorta işlemleri her zaman sorunsuz ilerlemeyebilir ve bu durumda vatandaşlar, çözüm arayışına girerler. Sigorta Tahkim Komisyonu, bu tür sorunların çözümü için önemli bir mecra olarak öne çıkıyor. Ancak komisyona başvurunun nasıl yapıldığı ve sonuçlanma süreci hakkında merak edilenler var. Peki, Sigorta Tahkim Komisyonu başvuru nasıl yapılır? Sigorta Tahkim Komisyonu ne kadar sürede sonuçlanır? Detaylar haberimizde...

Sigorta Tahkim Komisyonu başvuru nasıl yapılır?

Sigorta Tahkim Komisyonu, Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği çatısı altında, sigorta sözleşmelerinden doğan anlaşmazlıkları çözmek için kurulan bir kuruldur. Bu komisyon, sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişiler ile riski üstlenen taraf arasındaki uyuşmazlıklara çözüm getirmeyi amaçlar.

Komisyon, bir Müsteşarlık temsilcisi, iki Birlik temsilcisi, bir tüketici derneği temsilcisi ve bir akademisyen hukukçu temsilci tarafından oluşturulur.

Komisyon, başvuruları öncelikle raportörler aracılığıyla inceler. Çözüme kavuşturulamayan başvurular bağımsız sigorta hakemlerine iletilir.

Sigorta Tahkim Komisyonu ne kadar sürede sonuçlanır?

Sigorta sözleşmesinden kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü için sigorta ettiren veya sigortadan menfaat sağlayan kişiler Komisyona başvurabilirler. Ancak, uyuşmazlığın mahkemeye, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne veya tahkime intikal etmemiş olması gerekir.

Komisyona başvuru ücreti, başvurulan uyuşmazlığın tutarına göre belirlenir ve Ziraat Bankası hesabına yatırılır.

Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvuruların incelenmesi ve sonuçlandırılması süreci, öncelikle raportörler tarafından yapılır ve en geç 15 gün içinde hakemlere havale edilir. Hakemler, en geç 4 ay içinde kararlarını verirler ve Komisyon tarafından taraflara bildirilir.

Kaynak: Haber Merkezi