Spotify bu hafta, sanatçıların çalışmalarını doğrudan Ana Sayfa akışında tanıtmalarını sağlayan Showcase adında yeni bir reklam aracı yayınladı. Spotify, Ana sayfanın uygulamada reklam vermenin en etkili konumu olduğunu belirtiyor. Showcase özelliğinden faydalanmak isteyen sanatçılar, Spotify’ın belirlediği 30 hedef kitleden birine odaklanarak reklam oluşturabilecekler.
Spotify, sanatçıların, Ana Sayfanın en üstünde görünecek afişlerini “yeni müzik, yakın zamanda yayınlandı, yayın yıl dönümü, heyecanlanıyor” ve daha fazlası gibi kendi başlıklarıyla özelleştirebileceklerini belirtiyor, bu sayede kullanıcılar müziğin neden tanıtıldığını bilecekler.
Showcase özelliği, bu yılın başlarında Spotify’ın Los Angeles’ta yaptığı Stream On etkinliğinde ilk kez duyurulmuştu. Şirket, Showcase’in son 28 günde en az bir hedef kitle tarafından 1.000 veya daha fazla dinlenmeye sahip sanatçılara ve ekiplerine açıldığını söylüyor.
Spotify Ürün Pazarlama Müdürü açıkladı
Spotify Ürün Pazarlama Müdürü Phoebe Deards, “Sanatçılar ve ekipleriyle, hayran kitlelerini daha etkili bir şekilde büyütmelerine nasıl yardımcı olabileceğimizi iyi anlamak için sürekli olarak görüşüyoruz” dedi.
Sanatçıların, dinleyicilerin ilgisini çekmek ve müzikleriyle etkileşimi artırmak için daha fazla yöntem istediğini belirten Deards, “Showcase sanatçılara istedikleri yöntemi sunuyor: Artık sanatçılar yeni bir eserin kapsamını genişletebilir, kataloglarına bir tekrar verebilir, viral heyecanı uzun vadeli bir hayran kitleisne dönüştürebilir ve daha fazlasını, hem de en önemli anlarda ve en çok ziyaret edilen yerde yapabilir” şeklinde konuştu.