Vatandaşlar, mülk edinme sürecinde karşılarına çıkan en önemli adımlardan biri olan tapu işlemlerinde, randevu alma süreciyle ilgili detayları merakla araştırıyor. "Tapu randevusu nasıl alınır?" ve "Tapudan randevu almak için neler gerekli?" gibi soruların yanıtları, pek çok kişinin kafasını kurcalıyor. Hem bu sürecin işleyişi hem de gereklilikleri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için işte detaylar...

Tapu randevusu nasıl alınır?

Tapu üzerinden yapılacak olan gayrimenkul alım ve satım işlemleri için Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde işlem gerçekleştirmek gerekir. Tapu Müdürlüklerinde randevusuz işlem yapılmaz bunun için ilk olarak tapu randevusu alınması gerekir.Tapu dairesinden randevu almak için iki seçeneğiniz var:

1. İnternet üzerinden:

  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün web sitesine (https://www.tkgm.gov.tr/) gidin.
  • Randevu sekmesine tıklayın.
  • Randevu Alma seçeneğini seçin.
  • T.C. Kimlik Numaranızı ve doğum tarihinizi girin.
  • Güvenlik kodunu girin.
  • Randevu almak istediğiniz işlemi seçin.
  • Randevu almak istediğiniz tapu dairesini seçin.
  • Randevu tarihini ve saatini seçin.
  • Randevunuzu onaylayın.

2. Telefonla:

  • 181 numaralı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Çağrı Merkezi'ni arayın.
  • Operatöre randevu almak istediğinizi söyleyin.
  • T.C. Kimlik Numaranızı ve doğum tarihinizi verin.
  • Randevu almak istediğiniz işlemi seçin.
  • Randevu almak istediğiniz tapu dairesini seçin.
  • Randevu tarihini ve saatini seçin.
  • Randevunuzu onaylayın.

Tapudan randevu almak için neler gerekli? 

Yapılmak istenen işlem seçilir ve uygun bir tarihe randevu alınır. Randevu işlemini tamamlamadan önce tüm bilgileri kontrol etmek ve emin olduktan sonra randevu onayı gerçekleştirmek gerekir. Bu işlemlerin baştan sonra tamamlanması için site tarafından kişilere yarım saatlik bir zaman vardır. 30 dakika içinde bu işlemin tamamlanması ve randevunun oluşturulması gerekir.

Tapudan randevu almak için gerekli belgeler:

  • T.C. Kimlik Belgesi
  • Tapu belgesi (varsa)
  • Veraset belgesi (varsa)
  • Satış beyannamesi (varsa)
  • Diğer ilgili belgeler (işleme göre değişir)

Tapu randevusu alırken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Randevular en az 7 gün önceden alınabilir.
  • Randevulara 5 dakika gecikme kabul edilir.
  • Randevulara vekaleten de gelinebilir.
  • Randevu iptali veya değişikliği için 181 numaralı hattan veya internet üzerinden işlem yapılabilir.

Tapu dairesine gitmeden önce:

  • Gerekli belgeleri hazırlayın.
  • Randevu saatinize 5 dakika önce gidin.
  • Tapu harcını yatırın.

Tapu dairesinde:

  • Randevu belgenizi ve T.C. Kimlik Belgenizi ibraz edin.
  • Görevli memura işlem talebinizi bildirin.
  • Gerekli belgeleri memura teslim edin.
  • İşlem ücretini ödeyin.

İşleminiz tamamlandıktan sonra tapu belgenizi veya diğer belgelerinizi teslim alın.

Kaynak: HABER MERKEZİ