Güncel

THY seferleri neden aksadı? THY biletleri iptal mi oldu? THY bilet iade, iptal ve tazminat şartları ne?

THY uçuşlarında yaşanan aksama nedeniyle çok sayıda kişi yaşananlardan mağdur olurken THY tarafından açıklamalar peşpeşe geldi. Peki THY seferleri neden aksadı? THY biletleri iptal mi oldu? THY bilet iade, iptal ve tazminat şartları ne?

Abone Ol

Akşam saatlerinde Türk Hava Yolları seferlerinde aksamalar başladı. Yaşanan olayla birlikte konu hakkında spekülasyonlar da arttı. Öte yandan binlerce kişi yaşanan arıza nedeniyle mağdur oldu.

THY seferleri neden iptal oldu?

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi tarafından THY seferleri neden iptal oldu açıklaması geldi. Açıklamaya göre, "Bilgi teknolojileri sistemlerimizdeki meydana gelen arıza ekiplerimizin çalışması ile düzelmeye başlamıştır. Seferlerimizi peyderpey yapmaya devam edeceğiz. Sistem arızasının oluşturduğu magduriyetten dolayı tüm yolcularımızdan özür dileriz" ifadeleri kullanıldı. THY Basın Müşaviri de, "Bilgi teknolojileri alt yapisinda meydana gelen sorunun hızla giderilmesi için farklı noktalardaki merkezlerimizde ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Bir dış müdahale konusunda henüz kesinleşmiş bir bilgiye sahip değiliz" açıklamasını yaptı.

THY biletleri iptal mi oldu?

Yaşanan teknik arıza nedeniyle uçuşların yapılamasının ardından vatandaşlar THY biletleri iptal mi oldu sorgusunu yapmaya başladı. THY'nin bilgi işlem tarafında yaşanan sorunlar nedeniyle uçuşların yapılamaması mağduriyet yarattı. Şirket yetkililerinden konuyla ilgili açıklamalar geldi. Buna göre 01 Kasım 2023 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 01 Kasım 2023 – 02 Kasım 2023 (dâhil) arasındaki seferler için bazı haklar tanındı.

THY bilet iade, iptal ve tazminat şartları ne?

Bilgi işlem tarafında sorun yaşayan THY'nin seferlerinin aksaması nedeniyle vatanşarlar ulaşmak istediği destinasyona varamadı. Konu ile ilgili araştırma yapan vatandaşlar için THY tarafından bir bilgi açıklandı. THY, "Değerli Yolcularımız, Sistemlerimizde meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle, 01 Kasım 2023 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 01 Kasım 2023 – 02 Kasım 2023 (dâhil) arasındaki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları ve AnadoluJet yolcularımıza, 07 Kasım 2023 (dâhil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla aşağıdaki haklar tanımlanmıştır.

1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan yolcularımızdan No-Show (uçuşa gelmedi) cezası alınmayacaktır.

2) İade talepleri:

a) Hiç kullanılmamış biletler kesintisiz iade yapılacaktır.

b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde; biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.

3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları ve AnadoluJet tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı yolcular için geçerli olacaktır.

Bilet değişiklik ve iade işlemleri Türk Hava Yolları satış ofisleri, çağrı merkezi veya biletin satın alındığı acenteler aracılığı ile yapılabilecektir" açıklamasını yaptı.