Toyota, dünyanın en büyük otomobil üreticisi olmasına rağmen elektrikli araçlar konusunda rakiplerine göre biraz geride kalmış durumda. Toyota, rakipleri kritik mineraller için sözleşmeler imzalar ve batarya üreticileriyle ortak girişimler kurarken (veya kendi bataryalarını üretirken) biraz hazırlıksız yakalandı.

Toyota, 2030 yılına kadar 3,5 milyon elektrikli araç satarak rekabet gücünü geri kazanmayı planladığını açıkladı. Toyota, 2026 yılında piyasaya sürülmesi planlanan yeni nesil elektrikli araçları için dört farklı batarya çözümü üzerinde çalışıyor.

Toyota'nın üzerinde çalıştığı batarya teknolojileri

Performansa odaklı sıvı elektrolitli lityum-ion batarya: 20 dakika gibi kısa bir sürede hızlı şarj edilebilen ve Toyota’nın bZ4x modelinde kullanılan bataryalardan %20 daha ucuz olan bu bataryalar, tek şarjla yaklaşık 800 km yol gidebilen elektrikli araçlarda kullanılacak.

Düşük maliyetli araçlar için lityum demir fosfat (LFP) bataryalar: Çin'de zaten çok popüler olan ve Tesla tarafından da kullanılan LFP hücreler, Toyota'nın hibrid modellerinde kullandığı nikel metal hidrit bataryalarda kullandığı çift kutuplu elektrot yapısını kullanarak üretilecek. LFP hücreler, bZ4x bataryasına göre %40 maliyet azaltımı ve %20 daha fazla menzil hedefliyor.

Yüksek performanslı lityum-ion kimyası: Toyota, çift kutuplu elektrot yapısını yüksek oranda nikel içeren bir katotla birleştirerek 1000 km'ye kadar menzile sahip bir batarya paketi oluşturmayı hedefliyor. Bu bataryalar aynı zamanda performansa odaklı batarya paketine göre %10 daha düşük maliyet hedefliyor.

Katı hal bataryalar: Hem elektrotları hem de elektrolitleri katı olan katı hal bataryalar, sıvı elektrotlu bir hücreden daha küçük ve hafif olabilir. Toyota, katı hal lityum-ion hücreler için dayanıklılıkta bir atılım yaptığını ve bu sayede bu bataryaları 2027 veya 2028 yılına kadar ticari kullanım için seri üretime almaya başlayabileceğini söylüyor. Toyota, katı hal bataryaları başlangıçta sadece hibridlerinde kullanmayı planlıyordu, ancak fikrini değiştirdi ve 600 km'den fazla menzil ve sadece 10 dakikalık hızlı şarj süresi hedefleyen elektrikli araçlarda kullanacak.

Toyota ayrıca, batarya paketlerinin yüksekliğini 150 mm'den 120 mm'ye veya hatta 100 mm'ye kadar düşürmeye çalışıyor. Bu, elektrikli araçların daha aerodinamik olmasını ve sürtünme katsayısının azalmasını sağlayacak.

Kaynak: Haber Merkezi