Yaşam

Transkript Nedir? Transkript Nasıl Alınır? E-devlet üzerinden transkript nasıl alınır?

Abone Ol

Eğitim süreci boyunca, yurt içi veya yurt dışı fark etmeksizin, eğitim belgeleri arasında transkript belgesi her zaman önemli bir yer tutar. Bu makalede, transkript belgesinin ne olduğunu ve nasıl alınabileceğini ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz...

Transkript Nedir?

Transkript, genel olarak notların kaydedildiği bir belge olarak tanımlanabilir. Bu belge, mezun olunan eğitim kurumunda alınan tüm dersleri ve bu derslerin notlarını içerir. Transkript üzerinde ders adları, dersin alındığı dönemler, sınav notları ve harf notu karşılıkları açıkça belirtilir. Belgenin sonunda, belirli dönemlerde alınan genel not ortalaması gibi bilgiler de yer alır.

Transkript Nasıl Alınır?

Transkript belgesi sadece mezun olduktan sonra değil, öğrencilik süreci boyunca da oluşturulur. Bu belge, öğrencinin aldığı tüm dersleri içerir.

Transkript Belgesinin Kullanım Alanları

Transkript belgesi, birçok farklı durumda talep edilebilir. Askerlik işlemleri, staj başvuruları, bazı iş başvuruları, akademik personel alımları ve yüksek lisans başvuruları gibi durumlarda transkript belgesi beyan edilmesi gereken zorunlu belgelerden biridir. Ayrıca, mezuniyet durumunun kanıtı olarak da kullanılır.

Transkript Belgesinin Dil ve Çeviri Konusu

Transkript belgeleri, eğitim kurumlarına bağlı olarak genellikle Türkçe olarak hazırlanır. Ancak yurt dışına başvuru yapacak öğrencilerin bu belgeyi çevirmeleri gerekebilir. Özellikle yurt dışında eğitim alacak öğrenciler, transkriptlerin orijinali ve noter onaylı çevirisi ile başvuru dosyalarını hazırlamalıdır.

Transkript Nasıl Alınır?

Transkript almak isteyen öğrenciler için birkaç seçenek vardır. Transkript belgesi, genellikle eğitim kurumunun öğrenci işleri dairesinden veya diğer resmi dairelerden talep edilebilir. Bazı üniversiteler, e-devlet uygulaması aracılığıyla transkript belgesini sunmaktadır. Taleplerin öğrenci tarafından yapılması genellikle tercih edilir, ancak üniversitenin bulunduğu şehirden uzakta yaşayan öğrenciler için vekalet verebilirler.

E-devlet üzerinden transkript nasıl alınır?

E-devlet üzerinden transkript belgesi alma işlemini gerçekleştirmek için ilk olarak sisteme giriş yapılması gerekmektedir.

Karşınıza gelen ekranda, T.C kimlik no ve şifre bilgilerini girerek kendi e-devlet sayfanıza giriş yapın.
Yönlendirildiğiniz sayfanın üst sağ köşesinde arama bölümü yer almaktadır. Transkript belgesi işlemini gerçekleştirmek için arama bölümüne “Transkript Belgesi Sorgulama” yazın. Karşınıza gelen başlığa tıklayın.
Ardından gelen sayfada, yuvarlak şekil ile işaretlenmiş olan “Belge Oluştur” yazan yere tıklayın.
Belge oluştura tıkladıktan sonra barkodlu ve karekodlu e-transkript belgenizi görebilirsiniz.
İndir seçeneğine tıklayıp belgenizi kayıtlarınıza ekleyebilirsiniz.
Not: Aynı gün içerisinde sadece 3 adet transkript oluşturma hakkınız bulunmaktadır. Bir kez belgeyi oluşturduktan sonra “kayıtlı belgelerim” kısmından önceden oluşturmuş olduğunuz belgeye erişebilirsiniz.