Trendyol'un pratik ve kullanıcı dostu iade süreci sayesinde, alışverişlerinizde memnuniyetiniz her zaman ön planda. İade talebinizi kolayca oluşturarak, alışveriş deneyiminizi sorunsuz bir şekilde tamamlayabilirsiniz. Trendyol'un alışveriş keyfini daha da artıran bir özelliği olan kolay iade süreci, müşterilere güvenli ve sorunsuz bir alışveriş deneyimi sunuyor. İşte Trendyol üzerinden yapılan alışverişlerde adım adım uygulayabileceğiniz, güvenilir iade işlemleri:

Trendyolda iade işlemi nasıl yapılır:

  1. Ürünümü Nasıl İade Ederim?
  2. Sipariş detay sayfasında "iade kargo kodu oluştur" butonuna tıkla.
  3. İade edeceğin ürünü ve nedenini seç.
  4. Ürününün uygunluğuna göre önerilen iade yöntemlerinden birini seç.
  5. Ürününü paketle. ...
  6. İade kodunla hazırladığın paketi teslim et ve iadeni ücretsiz tamamla.

İade Süreçleri
Müşteriler ürünü teslim aldıktan sonra 15 gün içerisinde iade etme hakkına sahiptir. Trendyol üzerinden aldıkları bir ürünü iade etmek istediklerinde, trendyol.com’a girerek iade sebebini seçer, iade talebi oluşturur ve sistemden iade kargo kodunu alırlar.

İade sayfasında 6 farklı statü bulunmaktadır.

Talep Oluşturulan

  1. Müşterinin iade talebi oluşturduğu siparişleri bu statüden görüntüleyebilirsiniz.

Kargoya Verilen

  1. Müşteri ürünü iade amacıyla kargoya verdiğinde bu sipariş, Talep Oluşturulan statüsünden Kargo Aşamasındakiler statüsüne geçer.

Aksiyon Bekleyen

  1. Sipariş fiziki olarak satıcının deposuna ulaştığında ise sipariş Kargo Aşamasındakiler statüsünden Aksiyon Bekleyen statüsüne geçer.
  2. Aksiyon Bekleyen statüsündeki iade için satıcılar, Onayla butonuna basarak iadeyi onaylayabilir ya da Ret Talebi butonuna basabilirler.
  3. Onayla butonuna basıldığında iade Onaylanan statüsüne geçer ve müşteriye para iadesi yapılır. Ret talebinde bulunurken; sorun sebebi seçilmeli, problem detayı açıkça belirtilmeli ve talebi destekleyici görsel eklenerek sorun bildirilmelidir. Belirtilen süre içersinde aksiyon alınmayan iade talepleri otomatik olarak onaylanacaktır.

Onaylanan

  1. Onayla butonuna basıldığında iade Onaylanan statüsüne geçer ve müşteriye para iadesi yapılır.

Reddedilen

  1. Ret talebinde bulunurken; sorun sebebi seçilmeli, problem detayı açıkça belirtilmeli ve talebi destekleyici görsel eklenerek sorun bildirilmelidir. Reddedilen statüsüne geçen siparişler için kargo kodu oluşur. Satıcının belirtilen zaman çerçevesinde ürünü bu kod ile müşteriye kargolaması gerekmektedir.

Analiz

  1. Müşterinin iade süreci dolmuş olsa dahi üründeki sorunun giderilmesi amacıyla inceletme talebidir. Müşteri tarafından iletilen analiz taleplerini takip ederek ilgili aksiyonların alınması gerekmektedir. Trendyol aracılığıyla müşteriye analiz sonucunda bilgir vermek için "Canlı Destek" ya da "Satıcı Destek Hattı" üzerinden "Analiz Ürün Hakkında Bilgi Vermek İstiyorum" başlığından iletişime geçebilirsiniz.

İhtilaflı

  1. Ret talebi yapılan ve sorun bildirilen iadeler Trendyol Ekibi tarafından incelenmek üzere «İhtilaflı» statüsüne geçer. İhtilaflı statüsünde yapılan detaylı inceleme ardından müşteri veya satıcı lehine karar verilir.
  2. Müşteri lehine karar verildiğinde iade onaylanır ve Onaylanan statüsüne geçer. Müşteriye para iadesi yapılır.
  3. Satıcı lehine karar verildiğinde iade reddedilir ve Reddedilen statüsüne geçer.

İade Kodu Üzerinden Gönderilmeyen İadeler:

  1. Müşteri, iade edeceği ürünü trendyol.com üzerinden aldığı iade kargo kodunu kullanmadan direkt olarak firma adresine gönderirse, iade satıcının eline ulaşsa dahi Aksiyon Bekleyen statüsüne geçmemektedir. Bu durumda satıcı firma, fiziki olarak deposuna ulaşan bu iade için Talep Oluşturulan statüsündeki iadenin yanında bulunan İadeyi Teslim Aldım butonunu kullanarak iadeyi manuel olarak Aksiyon Bekleyen statüsüne çekmesi gerekmektedir. Talep Oluşturulan statüsüne yansıyan siparişin sağ kısmında yer alan "İadeyi Teslim Aldım" butonuna tıkladığınız zaman sipariş Aksiyon Bekleyen kısmına geçecektir. 
  2. Sipariş Talep Oluşturulan statüsünde görünmüyorsa,  Sipariş ve Kargo sekmesinde Tüm Siparişler alanında, diğer başlığı altından  İade Talebi Oluştur'a tıklayarak iade kodu oluşturulmalıdır. Daha sonra Talep Oluşturulan sekmesinden İadeyi Teslim Aldım butonuna tıklayarak işleme devam edilebilmektedir
  3. Yeni açılan pencere içerisinde seçim yaparak iade talebini oluşturmalısınız..
Kaynak: Haber Merkezi