Son günlerde hava yollarında yaşanan aksaklıklar ve iptaller, Türk Hava Yolları'nın operasyonlarını nasıl etkiledi? THY'den yapılan son açıklamaya göre seferler eski düzenine kavuşmuş mu? Bu sorunun cevabını ve gelişmeleri bu yazıda bulabilirsiniz...
"Tüm operasyonlarımız normal seyrine dönmüştür"
Dün dünya genelinde yaşanan yazılım kaynaklı teknik aksaklıklar, birçok sektörde büyük sorunlara yol açtı. Bu kapsamda, birçok şirket, banka ve hava yolu şirketi sitemsel sıkıntılar yaşadı. Türkiye'nin önde gelen hava yolu şirketlerinden biri olan Türk Hava Yolları da bu global sorundan etkilendi.
Türk Hava Yolları, yaşanan yazılım sorunları nedeniyle toplamda 84 seferini iptal etmek zorunda kaldı. Yolcular, iptaller ve gecikmeler nedeniyle çeşitli sıkıntılar yaşadı. Şirketin yetkilileri, yolcularına en hızlı şekilde hizmet sunabilmek için yoğun bir şekilde çalıştı ve sorunların çözümü için gerekli adımları attı.
Türk Hava Yolları, sosyal medya hesabı X üzerinden yaptığı açıklamada, yaşanan teknik aksaklıkların tamamen giderildiğini duyurdu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Değerli Yolcularımız,
Küresel çapta yaşanan teknik aksaklık tamamen giderilmiş olup tüm operasyonlarımız normal seyrine dönmüştür. Sizlere en iyi hizmeti sunabilmek için çalışmalarımızı sürdürdüğümüz bu süreçte yaşadığınız aksaklıklar için özür dileriz. Uçuşlarınızla ilgili tüm işlemlerinizi web sitemiz veya mobil uygulamamız üzerinden gerçekleştirebilirsiniz."
NE OLMUŞTU?
Dünya genelinde internet sistemlerinde büyük bir arıza meydana geldi. ABD merkezli teknoloji devi Microsoft’un sistemlerinde yaşanan bu sorun, birçok sektörü olumsuz yönde etkiledi. Özellikle havacılık ve bankacılık sektörleri başta olmak üzere birçok şirket bu arızadan zarar gördü. Dünya üzerinde birçok ülke konu hakkında açıklamalarda bulundu. Türkiye'de benzer sorun Türk Hava Yolları'nda (THY) meydana geldi. Türk Hava Yolları bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemleri sorunu yaşandı.