Bilim ve Teknoloji

Türk otomotiv şirketi TEMSA’nın sıfır emisyonlu otobüsleri tanıtıldı!

Belçika’da düzenlenen Busworld Europe organizasyonunda TEMSA hidrojen yakıtlı, sıfır emisyonlu otobüsleriyle gündeme geldi

Abone Ol

Türkiye'nin önde gelen otobüs üreticilerinden TEMSA, dünyanın en önemli ticari araç organizasyonlarından Busworld Europe'ta sıfır emisyonlu hidrojen yakıtlı otobüslerini tanıttı. Brüksel'de düzenlenen organizasyonda, TEMSA, elektrikli şehir içi otobüsü Avenue Electron'un yanı sıra, Avrupa'nın ilk elektrikli şehirlerarası otobüsü LD SB E'yi ve Portekiz merkezli parça üreticisi CaetanoBus ile birlikte geliştireceği ilk şehirlerarası hidrojenli otobüsünü sergiledi.

TEMSA'nın standında ilk kez tanıtılan şehirlerarası hidrojenli otobüs, 1.000 kilometre menziliyle dikkat çekiyor. Türkiye’nin ilk şehirlerarası hidrojen yakıtlı ve sıfır emisyonlu otobüslerinin 2025 yılında TEMSA’nın Adana’daki fabrikasında seri üretime geçmesi planlanıyor.

TEMSA CEO'su Tolga Kaan Doğancıoğlu, Belçika’daki organizasyonda yaptığı açıklamada, "Sürdürülebilirlik üzerine inşa ettiğimiz iş modelleriyle, faaliyette bulunduğumuz her coğrafyada sıfır emisyonlu ulaşıma öncülük ediyoruz. Bugün 8'i elektrikli, 2'si ise hidrojenli olmak üzere ürün gamımızda yer alan 10 farklı araçla sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığımızı ortaya koyuyoruz. Sürdürülebilirliği bütüncül bir iş kültürü olarak görüyoruz ve bu doğrultuda çalışmalarımızı sürdürüyoruz." dedi.

Hidrojen yakıtı teknolojisi nedir? Nasıl çalışır?

Yeryüzünde en çok bulunan element olan hidrojen, oksijenle yakıldıktan sonra tepkimeden su çıktığı için, hidrojen yakıtı sıfır karbonlu bir yakıt olarak kabul edilir. Hidrojen yakıtı, içten yanmalı motorlarda ve yakıt hücrelerinde (kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren sistemler) kullanılabilir. Hidrojen yakıtlı motorlar, henüz yaygın olarak kullanılmamakla birlikte, teknolojinin gelişmesi ve yakıta ulaşılabilirliğin artmasıyla birlikte, daha yaygın bir şekilde kullanılmaları beklenmekte.