Güncel

Türkiye'nin zirvedeki markaları belli oldu: Sıralamada kimler var?

Abone Ol

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2024 yılına ilişkin "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Türkiye 125" çalışmasını tamamladı. 2007'den bu yana yayımlanan liste, sermaye piyasasına dahil markalardaki artış sonrasında 100'den 125 markaya çıkarıldı.

THY zirveyi kaptı

Bu kapsamda, 1 milyar 985 milyon dolarlık marka değeriyle THY, Türkiye’nin en değerli markası olmayı sürdürdü. THY, 5 yıldır zirvedeki yerini korurken ikinci sırada 1 milyar 265 milyon dolarla Arçelik, üçüncü sırada 917 milyon dolarla Vestel yer aldı.

İş Bankası, geçen yıla kıyasla 1 sıra yükselerek 859 milyon dolarlık değeriyle 4'üncü sıraya çıktı. Garanti BBVA 831 milyon dolarla 5'inci, Ford Otosan 816 milyon dolarla 6'ncı, Ziraat Bankası 665 milyon dolarla 7'nci, Yapı Kredi 596 milyon dolarla 8'inci, LC Waikiki 542 milyon dolarla 9'uncu, Akbank 532 milyon dolarla 10'uncu sırayı aldı.

Togg listeye 20'nci sıradan giriş yaptı

Listeye bu yıl 25 yeni marka dahil oldu. Türkiye'nin ilk elektrikli otomobil markası Togg 20'inci sıradan giriş yaptı. Togg'un marka değeri 182 milyon dolar olarak hesaplandı.

Kuveyt Türk, Sunexpress, Koroplast, Dagi, Papara, Setur, Kale Seramik, Yeni Rakı, Acıbadem Sağlık, Söke Un, Dardanel, Nef, Anel Elektrik, File, Marshall Boya, Ray Sigorta, Reysaş, Alarko Carrier, Derimod, Adel, Penguen Gıda, Çelebi Hava, Betek Boya, ve Silverline listeye giren diğer markalar oldu.

"En değerli 125 markanın toplam değeri 14,7 milyar dolar"

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine, araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmede bulundu.En değerli 125 markanın toplam değerinin 14,7 milyar dolar olduğunu belirten İlgüner, bunun bir önceki 100 marka değerinin altında olduğunu söyledi. Türk lirasının yeniden değer kazanmasıyla söz konusu seviyelerin özlenen bir seyre kavuşmasını beklediklerini ifade eden İlgüner, markaların kendilerinin değer kazancının da bu seyre katkı sunacağını belirtti.

İlgüner, cari açık üzerinde olumlu etkisi olması gereken değerli markalar için 20'nci yılına giren ve 384 markanın dahil olduğu "Turquality" çabalarının henüz yeterli olmadığını dile getirerek, kazandıran ihracat için, özel ve kamu tüm tarafların eşgüdümlü hareket etmesi gerektiğini vurguladı.

Muhterem İlgüner, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının Türkiye Marka Ofisi tarafından başlatılan "Türkiye" markası girişiminin bu amaçla bütünleşik strateji ve politikalar üretme sürecini etkin kılacağını sözlerine ekledi.

Türkiye'nin en değerli 20 markası

  1. Türk Hava Yolları - Hava Yolu - 1.985 milyon dolar
  2. Arçelik - Dayanıklı Tüketim - 1.265 milyon dolar
  3. Vestel - Dayanıklı Tüketim - 917 milyon dolar
  4. İş Bankası - Banka - 859 milyon dolar
  5. Garanti BBVA - Banka - 831 milyon dolar
  6. Ford Otosan - Otomotiv - 816 milyon dolar
  7. Ziraat Bankası - Banka - 665 milyon dolar
  8. Yapı Kredi - Banka - 596 milyon dolar
  9. LC Waikiki - Hazır Giyim - 542 milyon dolar
  10. Akbank - Banka - 532 milyon dolar
  11. Turkcell - Telekomünikasyon - 314 milyon dolar
  12. Vakıfbank - Banka - 290 milyon dolar
  13. Halkbank - Banka - 281 milyon dolar
  14. Anadolu Efes - Alkollü İçecek - 277 milyon dolar
  15. Ülker - Gıda - 242 milyon dolar
  16. Bim - Perakende - 235 milyon dolar
  17. Petrol Ofisi - Akaryakıt - 221 milyon dolar
  18. Migros - Perakende - 195 milyon dolar
  19. Şişecam - Kimya - 186 milyon dolar
  20. TOGG - Otomotiv - 182 milyon dolar