Sosyal medya platformu X'in (eski adıyla Twitter) kullanımı 2023 yılında hem web hem de mobilde tüm cephelerde azaldı. Similarweb'in verilerine göre, X'in küresel web sitesi trafiği Eylül ayında geçen yıla göre yüzde 14, ABD trafiği ise yüzde 19 azaldı.
X'in CEO'su Linda Yaccarino bu yaz sosyal ağ kullanımının tüm zamanların en yüksek seviyesinde olduğunu iddia etse de yeni bir rapor bu iddiaları çürütüyor. Rapora göre, ABD X trafiğinin yaklaşık dörtte birini oluşturmasına rağmen, Birleşik Krallık (-%11,6), Fransa (-%13,4), Almanya (-%17,9) ve Avustralya (-%17,5) dahil olmak üzere diğer ülkelerde de web trafiğinde düşüşler görüldü.
Rapor, Eylül ayının sadece bir tesadüf olmadığını, kullanım düşüşlerinin uzun vadeli trendlerde de görüldüğünü belirtiyor. Similarweb, 2023'ün ilk dokuz ayını 2022'nin aynı dönemiyle karşılaştırdığında, X'in ABD'deki web sitesi trafiğinin geçen yıla göre yüzde 11,6, dünya çapında ise yüzde 7 azaldığını buldu. ABD'de mobil uygulama kullanımı da aynı dönemde geçen yıla göre yüzde 12,8 azaldı.
Ancak X için tek olumlu nokta Elon Musk'ın varlığı. Musk'ın profil sayfasına olan trafik geçen yılın aynı ayına göre yüzde 96 arttı.
Sadece TikTok büyüdü
Rapora göre, X'in düşüşleri daha geniş bir kaymanın parçası. Firma tarafından izlenen ilk 100 sosyal ağ ve çevrimiçi topluluğa web trafiği Eylül ayında yüzde 3,7 azaldı. Sadece TikTok küresel bazda yüzde 22,8 büyüdü. Örneğin Facebook web trafiği yüzde 10,4 azaldı.
Ek olarak, Similarweb'in analizi X'in haber ekosistemindeki öneminin azaldığını belirtiyor. Rapora göre, üç yıl önce The New York Times trafiğinin yüzde 3-4'ünü Twitter'dan alıyordu, ancak bu oran artık yüzde 1'in altında. Tabii ki, X Ağustos ayında Bluesky ve Threads gibi diğer rakiplerle birlikte Times'a olan bağlantıları kısmaya başlamıştı.