Unity, geçen hafta duyurduğu yeni fiyat politikasına yönelik tepkiler nedeniyle özür diledi ve politika üzerinde değişiklikler yapacağını açıkladı. Unity, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, şirketin içinde ve dışında birçok kişiyle görüştüğünü ve tartışmalı politika üzerinde rotasını değiştirmeyi planladığını belirtti. Şirket, yapılacak değişiklikler hakkında herhangi bir ayrıntı paylaşmazken, birkaç gün içinde yeni bir güncelleme yapacağını belirtti.

Firma yaptığı açıklamada, “Sizi duyduk. Salı günü açıkladığımız çalışma süresi temelli ücret politikasının neden olduğu karışıklık ve endişe için özür dileriz. Sizi dinliyoruz, ekip üyelerimizle, topluluğumuzla, müşterilerimizle ve iş ortaklarımızla konuşuyoruz ve bu politikada değişiklikler yapacağız. Birkaç gün içinde bir güncelleme paylaşacağız. Dürüst ve eleştirel geri bildirimleriniz için teşekkür ederiz.” şeklinde konuştu.

Unity’nin tepki alan fiyatlandırma politikası

Unity Çalışma Zamanı Ücreti Politikası, 1 Ocak 2024'te yürürlüğe girecekti ve 200.000'den fazla indirme sayısına sahip olan her oyun için indirme başına 0,20 ABD doları ücret talep edecekti. İndirme başına ücret alınması özellikle yerel bağımsız oyun firmalarının özgürlüğünü çok kısıtlayacak hatta Unity üzerinden oyun geliştirememelerine sebep olacaktı.

Geliştiriciler Unity’i tehdit etti

Oyun geliştiricileri topluluğu, önerilen bu değişiklikleri ve açıklamaları hoş karşılamadı ve dünyanın dört bir yanındaki birçok ekip, Rust 2’nin geliştiricisi Facepunch Studios dahil olmak üzere, artık oyunlarını Unity'de yapmayacaklarını söyledi. Massive Monster gibi diğerleri ise, bu değişiklikler gerçekleşirse, 1 Ocak'ta Unity ile yapılmış oyunu Cult of the Lamb'i silmekle tehdit etti.

Hatta tepkiler o kadar şiddetli hale geldi ki, Unity'nin San Francisco ve Austin'deki ofisleri, şirkete gelen ölüm tehditleri nedeniyle kapatılmak zorunda kaldı.

Kaynak: Haber Merkezi