ChatGPT'nin öğrenciler arasında popülerleşmesiyle birlikte, üniversiteler yapay zeka yazılan denemeleri tespit etmenin yollarını aramaya başladı. Ancak yapay zeka (AI) tabanlı tespit araçlarının doğruluğuna ilişkin soru işaretleri nedeniyle, bazı üniversiteler bu araçları kullanmayı bıraktı. Bloomberg'te yayınlanan habere göre, Turnitin gibi anti-intihal yazılımını sağlayan şirketlerin geliştirdiği AI tabanlı tespit araçlarını kullanmayı bırakan üniversiteler arasında Vanderbilt, Northwestern ve Teksas Üniversitesi bulunuyor.
Üniversiteler, bu araçların öğrencileri yanlışlıkla hile yapmakla suçlayabileceğinden endişe ediyor. Vanderbilt Üniversitesi, yaptığı açıklamada, kullandığı AI tabanlı tespit aracının yüzde 1 gibi düşük bir oranda olsa da yanlış pozitif sonuç verdiğini ve geçen yıl Turnitin'e gönderilen 75.000 makaleden yaklaşık 750'sinin yanlışlıkla AI ile yazıldığı şeklinde etiketlenmiş olabileceğini belirtti.
Teksas Üniversitesi Akademik İşlerden Sorumlu Rektör Yardımcısı Art Markman, Bloomberg'e yaptığı açıklamada, "Bu araçların yeterince doğru olduğuna inanıyor olsaydık, kullanmaktan çekinmezdik. Ancak öğrencilerin yanlışlıkla suçlanabileceği bir ortam yaratmak istemiyoruz" dedi.
Yanlış tespit sonucu öğrenciler sınıfta kalmıştı
ChatGPT gibi yapay zeka tabanlı metin üretim araçlarının öğrenciler arasında popülerleşmesi, eğitimcileri yeni zorluklarla karşı karşıya bırakıyor. Teksaslı bir profesör, ChatGPT'nin öğrencilerinin yazdığı denemeleri yanlışlıkla yapay zeka ile yazılmış olarak tanımlaması sonucu sınıfın yarısını sınıfta bıraktığı için eleştirilmişti. Diğer öğrenciler de anti-intihal yazılımı tarafından yanlışlıkla AI kullanmakla suçlanıyor.
Yapay zeka tarafından yazılmış metinleri tespit etmek oldukça zor. ChatGPT'nin yaratıcısı olan OpenAI, kendi yapay zeka tabanlı metin tespit aracını doğruluk oranı düşük olduğu gerekçesiyle kullanımdan kaldırdı ve eğitimcileri yapay zeka içerik tespit araçlarının güvenilir olmadığı konusunda uyarıdı. Şirket, birçok tespit aracının İngilizce olmayan yazarların yazdığı çalışmaları yanlışlıkla yapay zeka ile üretilmiş olarak tanımlama eğiliminde olduğunu doğruladı. Vanderbilt Üniversitesi de bu durumu bir endişe kaynağı olarak belirledi.
Üniversiteler, yapay zeka tabanlı metin üretim araçlarının öğrenciler arasında popülerleşmesiyle birlikte, bu araçları tespit etmek için yeni yollar aramaya devam ediyor. Ancak bu araçların doğruluğuna ilişkin endişeler nedeniyle, bazı üniversiteler bu araçları kullanmayı bıraktı.