Üretkenlik devrimiyle dönüşen endüstriler-1

Abone Ol

Dünya sessiz bir devrim yaşıyor. Bu devrim siyasi iktidarların salonlarında veya uzak bir şehrin sokaklarında gerçekleşmiyor. Aksine, gezegenin dört bir yanındaki fabrikalarda, limanlarda, inşaat alanlarında ve ofislerde gerçekleşiyor.

Üretkenlik devriminden bahsediyorum. Birçoğumuz, yeni nesil teknolojiler günlük hayatımıza girerken buna yeni yeni uyanıyoruz. Ancak, bu durum bir süredir devam ediyor.

ABD’de bulunan Ekonomik Politika Enstitüsü’ne göre, 1979'dan bu yana işçi verimliliği yaklaşık %60 oranında arttı. Bu artış, televizyonlar, çamaşır makineleri ve uçak yolculuğu gibi dayanıklı tüketim mallarının fiyatlarının düşmesine yardımcı oldu.

Ayrıca, bu durum üretkenliği artırmak için teknolojiyi kullanan çalışanlar için de harika bir haber. Çoğumuz işimizi her zamankinden daha verimli bir şekilde yapabiliyoruz. Bu da bize işten belli bir süre uzaklaşmak için daha fazla zaman sağlıyor.

Üretkenlik devrimi bu 3 ekonomik sektörü dönüştürüyor

1970'lerden bu yana gördüğümüz üretkenlik artışlarının çoğu endüstriyel otomasyona, sistem otomasyonuna, kişisel bilgisayarlara ve internet’in gelişiminin ilk iki aşamasına (Web 1.0 ve 2.0) kadar uzanıyor.

Bu durum büyük ölçüde değişmek üzere. Aslında, yapay zeka ve nesnelerin interneti (IoT) teknolojisindeki son gelişmeler, ekonominin üç kritik bölümünde işleri şimdiden sarsıyor, otomotiv endüstrisi, finans endüstrisi ve sağlık endüstrisi. Peki şu anda neler oluyor ve çok yakın bir gelecekte üretkenlik devriminden neler bekleyebiliriz?

Otomotiv Endüstrisi

Son on yılda veya daha yakın bir zamanda üretilmiş bir arabanız varsa -özellikle de bu üretkenlik devrimi sırasında- bunun ailenin büyüklerinin otomotiv endüstrisi olmadığını zaten biliyorsunuzdur. Bunu kendiniz söylemediyseniz, muhtemelen birinin yeni arabaların artık sadece kişisel ulaşım araçları değil, aynı zamanda son teknoloji ürünleri olduğunu söylediğini duymuşsunuzdur.

Teknoloji sürüş deneyimini gerçekten daha iyi hale getirdi. Ancak araba kaputlarının altında çok daha fazlası oluyor. Tipik bir sürücü, en basit görünen otomotiv işlemlerinin ardındaki dijital sihirbazlığın muazzam miktarını görmüyor ve muhtemelen bu gelişimi kavrayamıyor.

Bir araba kapısını açma eylemini ele alalım. Bu artık bazı üst düzey araçların sahipleri için temassız bir işlem. Mobil bir uygulamada birkaç dokunuşla gerçekleştiriliyor. Bu size yeterince basit gibi görünebilir. Ancak, eski moda bir kapı kolunu fiziksel olarak çekmekten çok daha fazlası var.

Tüketici taleplerini karşılamak için yenilik yapmak

Bunu gerçekleştirmek için perde arkasında bir grup şirketler çalışıyor. Örneğin BMW, uzaktan kapı açma gibi bağlı araç özelliklerini kolaylaştırmak için HiveMQ’nun otomotiv çözüm birimiyle çalışıyor. HiveMQ’nun yardımıyla BMW, uygulama kullanarak kapı açma süresini 30 saniyeden bir saniyenin altına düşürdü. Bu nedenle, bu süreç eski usul yöntemden daha hızlı ve kolay bir hale geliyor. Otomobil üreticisi, kişiselleştirilmiş araç içi deneyimlerden uzaktan teşhis ve öngörücü bakıma kadar HiveMQ’nun MQTT platformu tarafından etkinleştirilen diğer son teknoloji IoT uygulamalarını kullanıyor. Bunların hepsinde, otomobiller için bir güvenlik riski olabilen kesinti süresine karşı sıfır tolerans var.

IoT, otomotiv üretim süreçlerinde de giderek daha önemli hale geliyor. Modern montaj hatları, kaliteyi iyileştirmek, verimliliği artırmak ve operasyonel duruş süresini azaltmak için internet bağlantılı robotlar ve durum izleyicileri kullanılıyor.

Bağlı her cihaz, hat operatörlerine yüksek frekanslı veri iletir. Bu, kalite güvence departmanında ortaya çıkmadan önce potansiyel sorunlara karşı onları uyarır veya daha kötüsü, tedarik zincirinde fark edilmeden geçer. Bu veri, öngörülebilir marjlara bağlı sermayesi yoğun bir sektörde hayat kurtarıcıdır. Maliyetli hat kapatmalarına ve tüketici güvenini kalıcı olarak zedeleyebilecek daha da pahalı araç geri çağırmalarına olan ihtiyacı azaltır.

Finans Endüstrisi

Çoğu büyük banka ve sigorta şirketi, dünyada çok mantıklı olan aşırı riskten kaçınır. Ancak bu, işlerini daha verimli ve karlı hale getiren kanıtlanmış teknolojileri uyarlayarak üretkenlik devrimine katkıda bulunmaktan kaçındıkları anlamına gelmez.

Bu teknolojilerin bazılarının tüketiciler üzerinde doğrudan bir etkisi yoktur, ancak belli bir sayı üzerindeki kişilerin vardır. Örneğin ev kredisini ele alalım. Ev kredisi başvurusunda bulunmak, borçlular için stresli, zaman alıcı ve yüksek riskli bir süreç olabilir. Çok fazla durumda, hala yığınla kağıt, uzun telefon görüşmesi ve kredi görevlileriyle yüz yüze görüşmeler içerir. Birçok tüketici bunu sürece girerken bilir ve 5 veya 10 yıllık bir kredi süresi boyunca olması gerekenden binlerce TL fazla ödemek anlamına gelse bile, daha iyi fırsatlar için araştırma yapma zahmetine girmez.