Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor. Şirketten yapılan açıklamada, Rusya merkezli çok uluslu teknoloji markası Yandex'in, Türkiye dijital pazarındaki konumunu güçlendirmeyi ve yerel pazara uygun ürün ve hizmetleri sürekli geliştirerek uzun vadeli, güvenilir bir paydaş olmayı amaçladığı belirtildi.
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Alexander Popovskiy, Türkiye'nin dijital potansiyeline büyük bir inançla yaklaştıklarını ifade ederek, "Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye'de bilgi teknolojisi ürünleri geliştirmek için 400 milyon doların üzerinde yatırım yapmayı ve yüzlerce kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz." dedi.
Popovskiy, Yandex'in Türkiye'de kalıcı iş ilişkileri kurma kararlılığını vurgulayarak, Türkiye için özel olarak tasarlanmış bir dizi ürünün yakında piyasaya sürüleceğini belirtti. "Amacımız Türkiye'ye bir bütün olarak değer katmak ve önceki yıllarda yerel pazarda elde ettiğimiz başarıların üzerine yenilerini eklemek. Bu yaklaşımla, Türkiye'deki kullanıcıların özel ihtiyaçlarını karşılayan hiper yerelleştirilmiş ürünler geliştirmeye odaklandık." değerlendirmesini yaptı.
Popovskiy, Yandex'in küresel oyuncularla rekabet yaklaşımının yerel dil, kültür ve kullanıcıların ihtiyaçlarına güçlü bir vurgu içerdiğini ifade ederek, birçok küresel şirketin "herkese uyan tek beden" yaklaşımına bağlı kaldığını, kendilerinin ise "yerel ol" anlayışını benimsediğini aktardı.
Türkiye'nin teknoloji sektöründe daha fazla rekabeti teşvik etme yönünde kaydedilen ilerlemeden heyecan duyduğunu belirten Popovskiy, "Türkiye ekonomisi zorluklara rağmen büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Dünyanın en iyi 10 internet kullanım oranına sahip Türkiye, inovasyon için verimli bir zemin sunuyor ve biz de Türkiye'nin dijital ortamına katkıda bulunmak hedefindeyiz." şeklinde konuştu.
Ayrıca, teknoloji pazarı ve dijital ekonomide sağlıklı rekabetin teşvik edilmesinde Türk hükümetinin gösterdiği kararlılıktan memnun olduklarını ifade etti. Popovskiy, Türkiye'deki kullanıcı deneyimini geliştirmek için navigasyon hizmetlerine, yerel şehirlere özgü bilgiler dahil olmak üzere yeni özellikler eklemeyi planladıklarını kaydetti.
Yandex'in Türk işletmelerini desteklemedeki rolüne de değinen Popovskiy, "B2B çözümlerimizin yerel işletmelerin büyümesine yardımcı olduğunu görmekten memnuniyet duyuyoruz. Buna, halihazırda iyi bilinen dijital reklamcılık ürünlerimizin yanı sıra kısa süre önce tanıtımı yapılan Yandex Haritalar API dahil bütün bu servisler, 300'den fazla Türk şirketine hizmet veriyor." ifadelerini kullandı.