Körfez’in tamamen yüzülebilir hale getirileceği yönünde hedeflerini sürdürdüklerini dile getiren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, yürütülen çalışmalar kapsamında koku sorununun kısa sürede önemli ölçüde oradan kaldırıldığını söyledi. Gelecek kuşakların sağlığı ve konforu için temiz bir körfez yaratarak kentin cazibesini de artıracaklarını vurguladı. 

270 kilometre yağmur suyu hattı

Kirlilik kaynağı ve Körfez’e olan kanalizasyon akışının da sıfırlanması hedefleniyor. İzmir’in geçmişte birleşik sistem olarak inşa edilmiş su altyapısı nedeniyle, yağmur ve kanalizasyon suları aynı hatlarda birleşerek doğrudan Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi’ne ulaşıyor. Kurulu altyapı yoğun yağışlarda gelen su miktarını kaldıramadığı için fazla sular savaklar vasıtasıyla Körfez’e akıyor. Bu sorunu ortadan kaldırmak amacıyla harekete geçen İZSU, bu hedef doğrultusunda son dört yılda Körfez’e açılan 220 kilometrelik yağmur suyu hattı imalatı yaptı. 270 kilometre yağmur suyu hattının imalatları ise sürüyor. Yağmursuyu ayrıştırma imalatları, Balçova’dan Çiğli’ye kadar Körfezin etrafını saran tüm merkez ilçeleri kapsıyor.

600 milyon lira bütçe 

Yıllardır kentin çözülemeyen sorunlarından biri haline gelen Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi 4. Faz projesinin ihale sürecini tamamlanarak inşaatı başladı. İZSU, 600 milyon lira bütçeli bu devasa yatırımı İzmir’e kazandırmak için imalatlarını kararlılıkla sürdürüyor.

3 ayrı noktaya dağıtılacak

İkinci ayağında ise kent merkezinin arıtma kapasitesinin artırılması ve arıtılması faaliyetlerini birden fazla noktaya dağıtılması hedefleniyor. Bu doğrultuda İZSU Genel Müdürlüğü, kent merkezinin arıtılmasını 3 ayrı noktaya dağıtma kararı aldı. 

Yüzde 15 hafifletilecek

Karabağlar’daki İZSU yerleşkesine kurulacak tesis, son nesil bir atıksu arıtma tesisi olarak birçok modern şehirde olduğu gibi yeraltında hizmet verecek. Çiğli’ye giden yükü yüzde 15 oranında hafifleterek Körfez’in temizliğine ciddi oranda katkı sağlayacak olan tesis, iç bölgelerde zaman zaman kokuya neden olan yavaş kanalizasyon akışını da hızlandıracak. Yaşayan Körfez Programı’nın üçüncü ayağı ise arıtma sonrası sürecin etkin yönetilmesi olarak belirlendi.

Muhabir: İPEK KIRCA