Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Bayram Ali Ersoy ile önemli bir görüşme gerçekleştirdi. 4 Kasım 2024 tarihinde yapılan bu görüşme, Türkiye'nin eğitim sisteminde köklü değişiklikler öngören "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında hazırlanan yeni müfredatın Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) nasıl yansıyacağına dair detaylı bir değerlendirme yapmak amacıyla yapıldı.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, görüşmede, yeni müfredatın "beceri örgüsü" temelli olarak oluşturulmasının ardından, 4 yıl sonra gerçekleştirilecek YKS için yapılacak çalışmalar hakkında karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu. Bu müfredat değişikliğinin, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren lise 9. sınıflarda uygulanmaya başlamasıyla, 4 yıl sonra sınava girecek öğrencilerin, yeni müfredatla uyumlu sorularla karşılaşacakları ifade edildi.

Toplantıda, yeni müfredat doğrultusunda YKS’nin Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) oturumlarına yönelik soruların hazırlanmasının önemine vurgu yapıldı. Ayrıca, yeni müfredatın kademeli olarak uygulanacağı ve bu süreçte yapılacak çalışmaların sonuçlarının değerlendirileceği belirtildi. Alan uzmanlarının katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayların sonuç raporlarının da görüşüldüğü bu toplantıda, planlanan diğer projeler de masaya yatırıldı.

Görüşmede ayrıca, 10, 11 ve 12. sınıflardaki öğrencilerin mevcut müfredat çerçevesinde YKS’ye girecekleri ve bu öğrenciler için herhangi bir müfredat değişikliği yapılmayacağı da vurgulandı. Bu durum, mevcut öğrencilerin sınav sisteminin değişiminden nasıl etkileneceğine dair önemli bir nokta olarak öne çıktı.

Bunun yanı sıra, 2025 yılında gerçekleştirilecek Milli Eğitim Akademisi Giriş Sınavı (MEB-AGS) ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) konularında da görüşmeler yapıldı. Eğitim sisteminin geleceğine yönelik önemli kararların alındığı bu toplantıya Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci de katıldı.

Milli Eğitim Bakanı Tekin ve ÖSYM Başkanı Ersoy'un bu buluşması, Türkiye'nin eğitim sisteminde yaşanan yeniliklerin ve değişimlerin eğitim kalitesini artırma hedefi doğrultusunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kaynak: AA