Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Işık, INC’nin araştırmasını değerlendirerek, Z kuşağının sağlık açısından faydalı olan fındık ve kuru meyveleri tercih ettiğini belirtti. Araştırma sonuçlarına göre, Arjantin, Brezilya, Şili ve Meksika gibi ülkelerde Z kuşağı içinde yer fıstığı (yüzde 99), badem (yüzde 97) ve ceviz (yüzde 94) gibi ürünlerin popüler olduğunu vurguladı.

Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Konseyi (INC) Türkiye Büyükelçisi Ahmet Bilge Göksan ise Z kuşağının atıştırmalık olarak sıkça tercih ettiği ürünlerin başında yer fıstığı, badem, ceviz, kaju, fındık ve antep fıstığının geldiğini açıkladı. Ayrıca kurutulmuş meyveler arasında kuru üzüm, kuru kızılcık ve kuru eriğin öne çıktığını belirtti. INC, bu tercihleri desteklemek ve tüketimi artırmak amacıyla özel pazarlama kampanyaları düzenliyor. Bu kampanyalar arasında sosyal medya üzerinde özel içeriklerin yanı sıra Spotify’da “The Nut Tunes” çalma listesi gibi yenilikçi yaklaşımlar da bulunuyor.

Z KUŞAĞI TRENDLERİ BELİRLEYECEK

Ahmet Bilge Göksan, Z kuşağının gelecekteki tüketim trendlerini belirleyecek güce sahip olduğunu vurgulayarak, INC’nin bu kuşağın sağlıklı beslenmesini teşvik etmeyi hedeflediğini ifade etti. Türkiye olarak INC Kongreleri’nde ülkenin üretim ve ihracattaki liderliğini gösterdiklerini ve dünya genelindeki tüketim trendlerini belirleyen Z kuşağına yönelik çalışmaları titizlikle takip ettiklerini sözlerine ekledi.

INC, kabuklu ve kuru meyve endüstrisinde sürdürülebilir büyümeyi teşvik etmek ve uluslararası standartlar konusunda liderlik etmek amacıyla kurulan önemli bir uluslararası örgüttür. Bugün itibarıyla 80’den fazla ülkeden 850’den fazla firmayı bünyesinde barındıran INC, dünya genelinde kabuklu ve kuru meyve ticaretinin %85’ini temsil etmektedir.

Muhabir: Özge Uğulu