İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer tarafından yapıldı. Test sürüşüne CHP İzmir İl Başkanı Şenol Aslanoğlu, CHP ve Millet İttifakı milletvekilleri ile adayları, ilçe belediye başkanları, Millet İttifakı'nın il başkanları ile ilçe başkanları ve basın mensupları katıldı. Fahrettin Altay Meydanı’ndan başlayan test sürüşü Narlıdere kaymakamlığında son buldu.
Metro çalışmalarını pandemi bile durdurmadı
İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer açılışta yaptığı konuşmada, pandemi döneminde başlayan metro inşaatının birçok zorlukla karşılaştığını söyledi. Çalışan bir çok kişinin covid olması durumunda bile çalışmaların durmadığını vurgulayan Soyer, kararlılık ve düzenli çalışmayla hedeflerine ulaştıklarını ifade etti.
Başkan Soyer’den Erzurum’da saldırıya uğrayan Ekrem İmamoğlu’na destek mesajı
Soyer, “Buraya defalarca çizmelerimle geldiğimi hatırlıyorum ilk defa normal ayakkabılarımızla geldik ve baştan sona hattı geçtik. Pandemi dönemi öyle bir dönemdi ki 1100 kişinin çalıştığı esnada 900 kişi covide yakalanmıştı. Bu kişilerin hem işi bırakmayıp işe devam etmelerini sağlamamız ve aynı zamanda sağlıklarını korumaya devam etmemiz, hem de emeklerinin karşılığı olan maaşlarını ödeyebilmemiz çok zordu. Ve bu süreçte Gülermak A.Ş. İzmir Büyükşehir Belediyemizle olağanüstü bir dayanışma gösterdi” ifadelerini kullandı.
Kendi kaynaklarıyla yapılan tek metro
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 253 milyon Euro’luk bir öngörüyle başladıkları inşaatı 285 milyon Euro ile bitirdiklerini söyledi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bu rakamın ne anlama geldiği konusunda herkesin bir fikri vardır belki ama bilinmeyen bir şeyi söyleyeyim sizlere. İzmir Metrosu, kendi öz kaynaklarıyla, kendi bulduğu finansman kaynaklarıyla yapılmış Türkiye’deki tek metrodur” diye konuştu.
İzmir'de 'U' metrosu yok
Türkiye’deki diğer büyükşehirlerde yer alan “U” tipi metroların varlığına dikkat çeken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İzmir “U” metrosu olmayan tek şehir. Çok fazla güzergahımız var ve bu yüzden artık İzmir’de de “U” metroları göreceğiz. Bu İzmir’in son “M” si olsun. Çünkü baştan beri kararlıyız, İzmir’i demir ağlarla öreceğiz” ifadelerini kullandı.
Metro en iyi şekilde hazırlandı
Narlıdere-Fahrettin Altay Metrosu’nun test sürüşünde konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon, yaşadıkları bir çok aksiliğe rağmen ellerinden gelen en iyi şekilde metro ağını kullanıma hazırladıklarını söyledi. Ergenekon, “Şu anda geldiğimiz noktada işin yüzde 96'sı bitmiş durumda, tüm tünel imalatlarımız bitti. Sadece istasyonlarımızda gördüğünüz gibi ince işler devam ediyor. Ve sinyalle ilgili bir sertifikasyon sürecine başlayacağız. Bu süreçlerin de tamamlanmasının sonunda bu yıl, 9 Eylül veya 29 Ekim’de gibi özel bir günde açılışı yapacağız” açıklamasında bulundu.
İzmir demir ağlarla örülüyor
İzmir’in demir ağlarla örüldüğünü vurgulayan İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, toplu taşıma hizmetinin gün geçtikçe genişlediğini söyledi. Sayılkan, İzmir raylı sistemi daha uzak noktalara daha çok insanımıza hizmet vermeye başladı. Biz de İzmir metrosu çalışanları olarak bu büyük hizmetin bir parçası olduğumuz için onur duyuyoruz ve sabırsızlanıyoruz. Test sürüşünü yaptığımız Narlıdere hattımızın devreye alınmasıyla birlikte kentimizin doğusuyla batısı arasındaki 27 kilometrelik 24 istasyondan oluşan kesintisiz bir hatta kavuşuyoruz. Böylece bir çok ilçemizi, kurumumuzu, okulumuzu, iki tane üniversite hastanemizi birbirine bağlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Metro sefer aralıkları
Yolcu sayısının büyük oranda artacağını belirten İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Narlıdere hattımızı sahip olduğu “CBTC Sinyalizasyon Sistemi” ile çok düşük sefer aralıklarında hizmet verebileceğiz. Böylece aynı anda daha çok yolcu taşıma kapasitesine ulaşmış olacağız. Bir uçtan binen yolcumuz yolculuğunu 45 dakikada tamamlayacak ve 3 dakikalık sefer aralıklarıyla ortalama yüzde 60 dolulukla 500 binin üzerinde yolcu taşıyacağız. Bu da raylı sistemimizin toplu ulaşımdaki payını yüzde 50’ye çıkaracaktır” şeklinde konuştu.
İzmir için kritik uyarı: İzmir’de binaların yüzde 65’i riskli!
Çevreci ve ekonomik bir yöntem olan raylı sistemlerin ulaşımda büyük kolaylıklar sağlayacağına dikkat çeken Sayılkan, aynı zamanda İzmir’in karbon ayak izinin azaltılması konusunda da büyük faydalar sağlayacağını vurguladı.
7,2 kilometre uzunluğunda ve 7 istasyondan oluşan Narlıdere hattı güzergahının 9 Eylül veya 29 Ekim gibi iki özel günden birinde açılması planlanıyor.
Güncel haberler için tıklayın.