Güncel

Atlasglobal neden iflas etti? Atlas Jet'e ne oldu?

Türk havacılık sektörünün önemli oyuncularından biri olan Atlasglobal, bir dizi iç ve dış sorunların ardından ne yazık ki iflas etmek zorunda kaldı. Atlasglobal'in başarıdan iflasa uzanan yolculuğunu, yaşadığı talihsiz olayları ve bu süreçte karşılaştığı ekonomik zorlukları mercek altına alıyoruz.

Abone Ol

Türk havacılık sektöründe önemli bir yere sahip olan Atlasglobal, bir dizi talihsiz olay ve ekonomik zorluklarla karşılaştıktan sonra iflas etmek zorunda kaldı. Bu makalede, Atlasglobal'in nasıl bir yükseliş yaşadığından, hangi faktörlerin düşüşüne neden olduğuna ve sonunda nasıl iflas ettiğine kadar tüm detayları inceliyoruz.

Kuruluşundan Krize Uzanan Yol

Atlasjet, 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding AŞ tarafından kuruldu ve ilk uçuşunu 1 Haziran 2001'de gerçekleştirdi. Kısa süre içinde filosunu genişleterek büyüyen şirket, 2004 yılında yapılan büyük bir yenilikle hem iç hem dış hatlarda tarifeli ve tarifesiz seferler yapacak şekilde ruhsatlandırıldı. Atlasglobal, uluslararası standartlarda bir hava yolu şirketi olma yolunda hızla ilerliyordu.

2006 yılında yaşanan hisse devri ve isim değişikliği ile şirket, Atlasglobal adını aldı ve yönetim kurulu başkanlığına T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un ikiz kardeşi Murat Ersoy getirildi. Ancak şirket, hem içsel yapılanma sorunları hem de turizm sektöründeki genel zorluklarla mücadele etmek zorunda kaldı.

Zorlayıcı Dış Koşullar ve İflasa Giden Süreç

Pandemi, terör tehditleri ve Rusya ile yaşanan uçak düşürme krizi gibi dış faktörler, Atlasglobal'in operasyonlarını olumsuz yönde etkiledi. Ayrıca, turizmdeki fon ihtiyacı ve artan maliyetlere rağmen uçak bilet fiyatlarının sınırlı düzeyde artırılabilmesi de şirketin finansal durumunu zora soktu.

2007'deki iki önemli olay, şirketi daha da zor bir duruma itti. 18 Ağustos'ta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nden İstanbul'a giden uçağın kaçırılması ve 30 Kasım'da Isparta'ya inmeye çalışırken dağa çarpan uçakta 57 kişinin hayatını kaybetmesi, Atlasglobal için ciddi bir güven kaybına neden oldu.

2019 yılı sonlarında, şirket geçici olarak operasyonlarını durdurduğunu ve ekonomik zorluklar nedeniyle bir yapılandırma sürecine girdiğini duyurdu. Ancak bu çabalar yetersiz kaldı ve 14 Şubat 2020'de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Atlasglobal'in iflas başvurusunda bulunduğunu açıkladı.

İflas Kararları ve Sonrası

17 Haziran 2021'de yapılan duruşmada iflas kararı verilen Atlasglobal, hukuki mücadelesini sürdürse de, 19 Ocak 2023'te ticaret mahkemesi tarafından iflas kararı kesinleşti. Bu karar, Atlasglobal'in havacılık sektöründeki serüveninin sonunu işaret etti.