Daily Mail'de yer alan habere göre; Cuma günü meydana gelen bu benzeri görülmemiş siber olay, Down Detector web sitesine göre en az 48 Avustralya hizmetinin kesintiye uğramasına neden oldu. Kesintinin, bilgisayarların çökmesine yol açan Crowdstrike güvenlik yazılımından kaynaklandığı düşünülüyor ve kullanıcılar, hala erişilebilen çevrimiçi platformlarda kaosun fotoğraflarını paylaştı.

Kesintiler, Woolworths ve Bunnings gibi alışveriş merkezlerinde ve süpermarketlerde büyük gecikmelere neden oldu; müşteriler alışverişlerini ödeyemedi. Bir müşteri X’te şöyle yazdı: ‘Yerel Woolworths mağazamın %90’ında #BSOD vardı. Kuyruklar kilometrelerce uzundu, tam bir kaos.’

Redfern’deki büyük bir Woolworths mağazasında ise sekiz kasadan sadece biri çalışıyordu. Diğer kasaların üzerine alışveriş sepetleri konulmuşken, kasaların ekranlarında mavi ekran hatası görüntüleniyordu.

ABC, SBS, Channel 7, Channel 9 ve News Corp Australia gibi medya kuruluşları da ağ sorunları yaşadı. ABC Haber sunucuları otomatik okuyucular ve grafikler olmadan kaldı, Sky News ise bir saat boyunca uluslararası Fox News yayınını sürdürdü. Sky daha sonra, bir mavi hata ekranının önünde duran muhabir Tom Connell’in önceden kaydedilmiş bir mesajını yayınlamaya başladı. Diğer Foxtel kanalları ise şu mesajla değiştirildi: ‘Yayın kesintisi için özür dileriz, en kısa sürede normal yayın akışına döneceğiz.’

Acil durum hizmetleri ise normal şekilde çalışmaya devam ediyor. Victoria Polisi, Triple Zero Victoria’dan çağrıları alıp yönlendirebildiklerini belirtti. ‘Ulusal kesintiden etkilenen bazı iç uygulama sistemleri var, ancak bu durum olaylara müdahale veya yönlendirme yeteneğimizi etkilemiyor.’

Havaalanlarında da büyük gecikmeler bekleniyor, çünkü self servis check-in sistemleri durma noktasına geldi. Bilgi teknolojisi sorunları, Yeni Zelanda, Japonya ve Hindistan gibi diğer ülkeleri de etkiledi. Kamu hizmetlerinde de gecikmeler yaşanıyor; Services NSW’de müşteriler geri çevriliyor ve devlet çalışanları cihazlarından çıkartılarak Microsoft Teams’e erişemiyor.

NSW Hükümeti sözcüsü, kesintinin farkında olduklarını belirtti. Açıklamada, ‘Bölümler, hizmetlerin devamlılığını sağlamak için iş sürekliliği planlarını devreye sokuyor,’ ifadesi kullanıldı.

Microsoft yazılımındaki mavi ekranda şu mesaj yer alıyor: ‘Cihazınız bir sorunla karşılaştı ve yeniden başlatılması gerekiyor. Hata bilgilerini topluyoruz ve ardından sizin için yeniden başlatacağız.’

Kaynak: Haber Merkezi