İşsizlik döneminde maddi destek arayanlar için işsizlik maaşı önemli bir kaynaktır. Ancak bu maaşı alabilmek için belirli prosedürleri takip etmek gerekir. Peki, İşsizlik maaşı için nereye başvurulur? İşsizlik maaşı almak için ne yapmam gerekiyor? İşte merak edilen tüm detaylar...
İşsizlik maaşı için nereye başvurulur?
Hizmet sözleşmesinin sona ermesinden sonra 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine başvurulması gerekmektedir. Başvuru, bireyin İŞKUR birimine şahsen başvurması veya elektronik ortamda İŞKUR resmi adresinden yapılabilir. Mücbir sebepler haricinde, 30 gün içinde başvurulmaması durumunda, başvurunun geciktiği süre, toplam hak sahipliği süresinden düşülür.
İşsizlik ödeneğinin ödenmesi için sigortalı işsizlerin iş bulmaya hazır olmaları gerekmektedir. İşsizlik ödeneği başvurusuyla birlikte bireyin iş arayan kaydı oluşturulur veya güncellenir. Bu sayede sigortalı işsizlere danışmanlık, işe yerleştirme ve mesleki eğitim hizmetleri sunulur. Dolayısıyla, vekâletname ile başvuru yapılamaz.
İşsizlik maaşı almak için ne yapmam gerekiyor?
İşsizlik Ödeneğine Hak Kazananlara Sunulan Hizmetler:
- İşsizlik Ödeneği
- Genel Sağlık Sigortası Primleri
- Yeni bir iş bulma
- Meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi
İşsizlik Ödeneğinin Süresi:
Son üç yıl içinde:
- 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödeyen sigortalı işsizlere 180 gün,
- 900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödeyen sigortalı işsizlere 240 gün,
- 1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödeyen sigortalı işsizlere 300 gün süre ile işsizlik ödeneği verilir.
İşsizlik Ödeneği Miktarı:
Günlük işsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının %40’ı olarak belirlenir. Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini aşamaz. İşsizlik ödeneği, damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi değildir.