Türkiye'de kredi kartı harcamalarında lider sektör açıklandı. Ekim ayında toplam 1 trilyon 254 milyar TL’ye ulaşan banka ve kredi kartı harcamalarında en yüksek payı 227 milyar TL ile market ve AVM harcamaları aldı. Buna karşın, internet üzerinden yapılan işlemler, toplam harcamaların yalnızca %28’ini oluşturdu. Bu oran, vatandaşların online alışveriş yerine doğrudan mağazaları tercih etmeye başladığını gösteriyor. Ayrıca, ağustos ayından bu yana kredi kartı harcamalarında genel bir düşüş gözleniyor.
Harcamaların Sektörel Dağılımı
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) verilerine göre, ekim ayında market ve AVM harcamaları başı çekerken, “diğer” kategorisi 94 milyar TL, çeşitli gıda harcamaları ise 89 milyar TL olarak kaydedildi. Giyim ve aksesuar sektörüne 89 milyar TL, hizmet sektörlerine ise 84 milyar TL harcandı. Sağlık ve kozmetik sektörüne yapılan harcama ise 45,5 milyar TL oldu.
Sağlık ve Kozmetik Sektörüne Yoğun İlgi
Sağlık ve kozmetik sektörüne yapılan harcamalar 45,5 milyar TL’ye ulaşırken, yemek sektörüne 76 milyar TL, benzin ve yakıt istasyonlarına 74 milyar TL harcandı. Elektrik-elektronik eşya alışverişleri ise 65 milyar TL ile dikkat çekti. Ekim ayında araç kiralama, kamu vergileri ve sağlık sektörlerine de önemli harcamalar yapıldı.
Kuyumculuk Harcamalarını Geride Bıraktı
Ekim ayında banka ve kredi kartı harcamalarının sektörel analizi, kırtasiye harcamalarının kuyumculuk harcamalarını geçtiğini gösterdi. Eğitim, kırtasiye ve ofis malzemelerine 28 milyar TL harcanırken, kuyumculuk harcamaları 25 milyar TL’de kaldı. Diğer öne çıkan harcama kalemleri arasında konaklama, telekomünikasyon ve bireysel emeklilik ödemeleri yer aldı.
Kartlı İşlemlerde İnternetin Payı Azaldı
Ekim ayında yapılan tüm kartlı işlemlerin %28’i internet üzerinden gerçekleşti. İnternetten yapılan harcamaların toplamı 346 milyar TL olurken, ağustosa göre %20’lik bir düşüş yaşandı. En büyük düşüş %52 ile eğitim ve kırtasiye harcamalarında gerçekleşirken, konaklama ve seyahat acenteleri de önemli oranda azaldı.