Kolay İK, 2023 yılında 19 ülkede faaliyet gösteren 2 bini aşkın şirkete ulaşarak dolar bazında üç kat ciro artışı elde etti. İlk satın almasını Talentics'i bünyesine katarak İK hizmet çeşitliliğini artıran şirket, 2024 yılında dört kat büyüme hedefine odaklandı. Bu büyüme stratejisi kapsamında satış operasyonlarını genişleteceklerini belirten Kolay İK CEO'su Çağlar Yalı, mevcut pazarlarda derinleşme ve Avrupa'da fiziksel operasyona başlama planlarını paylaştı.

Türkiye'nin SaaS modelindeki ilk ve en büyük insan kaynakları platformu olan Kolay İK, 2023'te ürün ve hizmet çeşitliliğini artırarak cirosunu üç katına çıkardı. Şirketin CEO'su Çağlar Yalı, 2023 yılı faaliyetlerini ve 2024 hedeflerini değerlendirdi.

“Satın almayla birlikte uçtan uca İK hizmeti vermeye başladık”

2015'te kurulan ve beş yatırım alan Kolay İK, 2023'te ilk satın almasını gerçekleştirerek işe alım ve aday takip sistemi Talentics'i bünyesine kattı. Çağlar Yalı, bu satın alma ile birlikte uçtan uca İK hizmeti vermeye başladıklarını belirterek, işe alım süreçlerini kapsayan bir deneyim sunmaya başladıklarını ifade etti. Şirket, bu yıl içinde işe alım, OKR, işveren markası, yasal konular, performans değerlendirme gibi alanlarda İK danışmanlıkları ve özel hizmetler de sunmaya başladı. Ayrıca, Kolay Akademi ve Kolay Mevzuat gibi platformlarla İK alanındaki bilgi birikimini geliştirmeye odaklandı.

“Mevcut pazarlarda derinleşmeyi planlıyoruz”

2024 yılında dört kat büyümeyi hedefleyen Kolay İK, faaliyet gösterdikleri ülkelerde derinleşme stratejisine odaklanacaklarını vurguladı. Şirket, 19 ülkede 2 binden fazla şirkette 4.500'den fazla İK yöneticisi ve 180 binden fazla çalışana ulaşıyor. Yalı, bu büyüme stratejisinin yanı sıra 2024 yılı içinde Avrupa'da bir ülkede fiziksel operasyona başlama ve üç yıl içinde o ülkede pazar lideri olma hedefi koyduklarını açıkladı.

“Ürünlerimize yapay zeka ve veri analitiğini entegre edeceğiz”

2024'ü verimlilik odaklı bir yıl olarak gören Çağlar Yalı, şirketlerin doğrudan değer yaratan çözümlere yöneleceğini öngörerek bu alandaki çalışmalarına ağırlık vereceklerini belirtti. Şirketin puantaj ürününü güncelleyerek tüm PDKS sistemlerinden veri alabilme yeteneği kazandıracağını ve bordro hizmetlerini tek bir ürün üzerinden alınabilir hale getirecek bir yazılım geliştirdiğini açıkladı. Ayrıca, yapay zeka ve İK analitiğini ürünlerine entegre ederek kullanıcıların daha verimli ve bilgiye dayalı kararlar almasını sağlayacaklarını ifade etti.

Kaynak: Kardelen BUĞDAY