Tunceli'de, 3 bin rakımda yer alan doğa harikası krater gölüne yapılan geziye onlarca kişi katıldı. Zirveye ulaşan katılımcılar, göl manzarasının büyüleyici güzelliği karşısında hayranlıklarını gizleyemedi.

Krater Golunde Doga Yuruyusu Tuncelide Huzur Dolu Bir Kacamak (3)

Tunceli Dağcılık Kulübü (TUDAK) tarafından düzenlenen ve Pülümür ilçesinin 3 bin rakımlı Buyer Ana Gölü’ne yapılan bu doğa gezisine, Tunceli'nin yanı sıra yurtiçi ve yurtdışından yaklaşık 70 kişi katıldı. Katılımcılar, minibüslerle Pülümür ilçesine bağlı Sarıgül Köyü’ne kadar geldikten sonra, yaklaşık 3 saat süren zorlu bir parkuru geçerek zirveye ulaştı. Zirveye vardıklarında mola verip dinlenen ziyaretçiler, yerel halk tarafından kutsal kabul edilen bu mekanda mumlar yakıp bol bol fotoğraf çektiler.İlk kez katıldığını belirten Arzu Can, "Burası gerçekten çok güzel. Herkese gelmelerini tavsiye ederim. Turla geldik, mumlarımızı yaktık, lokmalarımızı dağıttık," dedi.

Krater Golunde Doga Yuruyusu Tuncelide Huzur Dolu Bir Kacamak (4)

Daimi Doğan, "3 bin metre yükseklikte, efsanesi ve tarihiyle Pülümür ilçesinin nadide yerlerinden birindeyiz. Buranın krater gölü olması ayrı bir zenginlik katıyor. Yolculuk zor ama değer. Pülümür Belediyesi ve hayırseverlerin yol düzenlemesi yapmasını umuyoruz. Rehberler eşliğinde harika bir yolculuk geçirdik. Hem gezmek hem de kültürüne sahip çıkmak isteyenler buraya mutlaka gelmeli," şeklinde konuştu.

Krater Golunde Doga Yuruyusu Tuncelide Huzur Dolu Bir Kacamak (5)

İsviçre'den gelen Elif Kılıç ise, "Son 3-4 yıldır bu tür turlara katılıyorum ve her seferinde memnun kalıyorum. Bugün Buyer Ana Gölü’ne geldik, burası muhteşem. Turla çok güzel bir uyum içinde geldik. Herkese tavsiye ederim," dedi.

Krater Golunde Doga Yuruyusu Tuncelide Huzur Dolu Bir Kacamak (2)

Her sene gelmeye çalıştığını belirten Müslüm Çiçek, "Yaklaşık 3 saat süren bir yol yürüyüşü yapıyoruz ama buraya geldiğimizde tüm yorgunluğumuz bitiyor ve huzur buluyoruz," ifadelerini kullandı.

Krater Golunde Doga Yuruyusu Tuncelide Huzur Dolu Bir Kacamak (1)

İstanbul’dan gelen Erkan Ulucan ise, "3 saat süren zorlu bir parkurun ardından cennet gibi bir yere geldim. Buraya geldiğimde tüm yorgunluğum gitti. Burası doğa harikası ve inancımıza göre de kutsal bir yer. Çok güzel, herkesi buraya davet ediyorum," dedi.